Gerdab.IR | گرداب

بی‌ اعتمادبه‌نفس‌ها فیس‌بوک نروند

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۱

افراد با اعتمادبه‌نفس اندک درباره حضورشان در فیس‌بوک نگران و محتاط هستند و عمدتا در پی ارائه چهره‌ای مثبت و دوست‌داشتنی از خود هستند که صد البته با واقعیت درونی‌شان همخوانی ندارد.

به گزارش گرداب، حضور در این سایتها می‌تواند تحت شرایطی به ایجاد فاصله بیشتر با سایرین و ایجاد مشکلاتی در رابطه ها منجر شود. افرادی با اعتماد به نفس کم بیش از سایرین دچار مشکل می شوند، چرا که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند، بیش از سایرین نق می زنند و در مواجهه با دوستانشان در فضای مجازی همیشه به نکات و احساسات منفی تاکید می کنند.

محققان در دانشگاه "واترلو" ایالت انتاریو کانادا با انتشار گزارشی در این زمینه اشاره کرده اند، افراد با اعتماد به نفس اندک، درباره حضورشان در این گونه سایتها نگران و محتاط هستند و برایشان مهم است همیشه تایید دیگران را برای پست ها و کامنتها داشته باشند و از این رو عمدتا در پی ارائه چهره ای مثبت و دوست داشتنی در "فیس بوک" هستند که صد البته با واقعیت درونی شان همخوانی ندارد.

همچنین در این تحقیقات مشخص شد این دسته افراد بیشتر دست به  ارسال پستهای منفی می زنند و موضوعات مورد علاقه شان بیشتر اتفاقات ناگوار روزانه و یا شکستهای تحصیلی است. در مقابل افرادی با اعتماد به نفس بالا بیشتر راجع به مسائل هیجان انگیز زندگی و رخدادهای شاد پستهایی ارسال می کنند.

در این تحقیق مشخص شد دوستان واقعی افراد با اعتماد به نفس اندک، در زندگی واقعی چنین پستهای منفی را اصلا نمی پسندند و نویسنده آنها جایگاهش نزد دوستان واقعی را به مرور از دست می دهد.

علاوه بر این اگر پستهای سایرین لایکهای متعددی خورده باشد، افراد با اعتماد به نفس پایین از این موضوع ناراحت شده و نسبت به رابطه شان با دوستان صمیمی در فیس بوک تردید می کنند. به گفته "مایک برودی" روان شناس دانشگاه واترلو و مدیر این تحقیقات، انتخاب صحیح دوستان در فیس بوک تنها راه حل برای این عده می تواند باشد، هر چند که کنار آمدن با پستها و لایک ها همیشه برایشان دردسر خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین