Gerdab.IR | گرداب

ثبت‌نام 30هزار ایرانی برای پیوستن به ناوگان آزادی

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

با انتشار خبر اعزام اولین محموله کمک‌های ‌مردمی از ایران، سازمان‌ها و دستگاه‌های ‌مختلف برای امداد‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های ‌مردمی به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به دنبال حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کاروان کمک‌های بشردوستانه به مردم ستمدیده غزه و انتشار خبر اعزام اولین محموله کمک‌های ‌مردمی از ایران، سازمان‌ها و دستگاه‌های ‌مختلف برای امداد‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های ‌مردمی به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش گرداب، خبرهای رسیده از سراسر کشور حاکی از این است که در شهرهای مختلف ایران، کمیته‌های ‌مردمی در محلات، مساجد و پایگاه‌های ‌بسیج مشغول جمع‌آوری کمک‌های ‌مردمی برای ارسال به غزه هستند. بر اساس اعلام مسؤولان، قرار است کاروان کمک‌های مردمی ایرانیان به ساکنان ستمدیده غزه در قالب یک پرواز هوایی و دو محموله دریایی از هفته آینده حرکت خود را آغاز کند.

تشکیل کمیته‌های ‌مردمی و خودجوش
دربین خبرهای مختلفی که در رسانه‌های ‌گوناگون در رابطه با امداد‌رسانی به مردم غزه منتشرشده تشکیل کمیته‌های ‌مردمی و محلی از ویژگی خاصی برخوردار است، چرا که درگذشته در چنین مواردی بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌های ‌اجرایی عهده‌دار جمع‌آوری کمک‌ها بودند اما این بار به نظر می‌رسد حمله صهیونیست‌ها به ناوگان آزادی موجی از خشم و نفرت عمومی را در پی داشته و آحاد جامعه با تشکیل کمیته‌های ‌مردمی به دنبال کمک‌رسانی بهتر به مردم غزه هستند.
 
 از سوی دیگر در چند روز گذشته سایت www.qazaaid.com برای ثبت نام از داوطلبان اعزام به غزه و ارائه نظرات و دیدگاه‌های ‌مختلف در زمینه کمک رسانی بهتر به مردم مظلوم غزه راه‌اندازی شده است که تا به امروز تعداد زیادی از مردم برای اعزام در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

 
دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه هم به نوعی وارد میدان کمک رسانی شده و با اعلام فراخوان در سطح دانشگاه‌ها نسبت به ثبت نام دانشجویان داوطلب اعزام اقدام می‌کنند. درعین حال شنیده‌ها حاکی از اعلام آمادگی برخی چهره‌های شاخص حوزه علمیه قم و همچنین برخی از نمایندگان مجلس برای پیوستن به کاروان ایرانی امداد مردم غزه است.

داوود صالحی سخنگوی ستاد مردمی امداد غزه در این رابطه گفت: برای اعزام کاروان‌های امدادرسانی به غزه در تدارک شناسایی و هماهنگی با اشخاص و چهره‌های شاخص ملی و بین‌المللی هستیم تا در کنار دیگر اعضای داوطلب برای امدادرسانی به غزه در ترکیب کاروان اعزامی قرار گیرند.

ثبت نام داوطلبانه بیش از30 هزار ایرانی برای اعزام به غزه
«تا به امروز بیش از 30 هزار نفراز هموطنان در سایت هلال احمر برای اعزام به غزه اعلام آمادگی داشته‌اند».
دکتر عبدالرئوف ادیب‌زاده مدیرکل بین‌الملل جمعیت هلال احمر‌ گفت: برای برقراری امنیت کاروان‌های ‌اعزامی هماهنگی‌های ‌ویژه‌ای با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ‌صلیب سرخ و هلال احمر صورت گرفته است. در این فدراسیون 180 کشور در جهان عضو هستند که هماهنگی با این فدراسیون بین‌المللی پشتوانه خوبی برای برقراری امنیت کاروان‌ها است.

این مقام مسئول در سازمان هلال احمر در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این هماهنگی هم با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام شده که این کمیته طبق قانون موظف است از کاروان‌ها و کمک‌های ‌مردمی و هلال احمر کشورهای مختلف حمایت کند و براساس برنامه‌ریزی‌های ‌انجام شده اولین محموله اوایل هفته آینده به غزه اعزام خواهد شد و علاوه بر این هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با حضور در محل استقرار بیش از 3500 صندوق جمعیت هلال احمر در سراسر کشور اهدا کنند.

ارسال 30 تن دارو و لوازم طبی به غزه
بنا به گفته ادیب‌زاده براساس برنامه‌ریزی‌های ‌انجام شده و هماهنگی با جمعیت هلال احمر مصر محموله هوایی به وزن 30 تن برای امداد‌رسانی به غزه ارسال خواهد شد.

برای ارسال این محموله هماهنگی‌های ‌لازم توسط وزارت امور خارجه ایران و مصر انجام شده است و علاوه بر این، دو کشتی اجاره‌ای از بندر استانبول به سمت غزه برای ارسال کمک‌های ‌ایران اعزام خواهند شد که یکی از این کشتی‌ها حامل غذا و داروهای ضروری و کشتی دوم برای اعزام 70پزشک در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه یک کشتی هم به عنوان بیمارستان دریایی اعزام خواهد شد، اظهار داشت: اقدامات اولیه برای تجهیز این کشتی آغازشده است.
طبق اظهارات مدیر‌کل بین‌الملل جمعیت هلال احمر، برای پشتیبانی مالی این برنامه‌ها دو شماره حساب ریالی و ارزی توسط هلال احمر اعلام شده است که مردم می‌توانند کمک‌های ‌نقدی خود را به حساب ریالی 99999 و ارزی 702070 نزد بانک ملی شعبه مرکزی واریز کنند.

50 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های ‌مردمی در نماز جمعه این هفته
اما از طرف دیگر، کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به عنوان یک سازمان مردمی همانند سال‌های ‌گذشته به میدان آمده تا کمک‌های ‌مردمی به بهترین نحو ممکن جمع‌آوری و به غره ارسال شود.
فاضلی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در رابطه با آخرین تمهیدات و برنامه‌های ‌کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های ‌مردمی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های ‌انجام شده 50 پایگاه سیار و ثابت کمیته امداد در نماز جمعه این هفته تهران و شهرستان‌های ‌اطراف برای جمع‌آوری کمک‌های ‌نقدی و غیر نقدی مردمی مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در نماز جمعه هفته گذشته هم پایگاه‌های ‌کمیته امداد مستقر بودند، اظهار داشت: علاوه بر استقرار پایگاه‌های ‌کمیته امداد شماره حساب 0103570357003 بانک ملی شعبه پیام انقلاب آماده دریافت کمک‌های ‌ریالی و ارزی عموم شهروندان است.

یک پیشنهاد: اگر هر ایرانی 1000 تومان کمک کند ‌‌
براساس محاسبات انجام شده چنانچه در یک عزم ملی و هماهنگ هر ایرانی تنها مبلغ 1000 تومان را برای کمک به مردم غزه اختصاص دهد، در نهایت بیش از 70 میلیارد تومان مبلغی است که از این اقدام به دست خواهد آمد.
فراموش نکنیم سال همت مضاعف و کار مضاعف می‌تواند بهانه‌خوبی برای همت همگانی آحاد جامعه برای کمک رسانی به مردم غزه باشد.
 
منبع: جوان آنلاین