Gerdab.IR | گرداب

شگرد نخست وزیر انگلیس برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

نخست وزیر انگلیس که چالش‌های فراوانی برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان در انگلیس داشته این بار تلاش کرد با پیشوایان مذهبی از در صلح وارد شود و آنها را قانع کند که قوانین وی تاثیری بر کلیسا نخواهد داشت.

به گزارش گرداب، روزنامه انگلیسی "تلگراف" در گزارشی به سخنان "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس در مورد به رسمیت شناختن ازدواج بین همجنس‌بازان مرد و مشکلاتی که بر سر راه آن وجود دارد پرداخت.

این روزنامه در خبری نوشت: نخست وزیر انگلیس که چالش‌های فراوانی برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان در انگلیس داشته این بار تلاش کرد با پیشوایان مذهبی از در صلح وارد شود و آنها را قانع کند که قوانین وی تاثیری بر کلیسا نخواهد داشت.

به گفته کامرون، او قصد ندارد با رهبران مسیحی بر سر برنامه‌اش برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان در بیفتد اما انتظار دارد با واکنش‌های تندی از سوی مذهبی‌ها مواجه شود.

نخست وزیر انگلیس که برای اولین بار طی ارتباطی رو در رو با مخالفان مذهبی برنامه‌اش سخن می‌گفت تلاش کرد منتقدان برنامه‌اش را متقاعد کند، گسترش ازدواج‌های مدنی به ازدواج زوج‌های همجنس، تأثیری بر قوانین کلیسا نخواهد داشت.

به گزارش تلگراف، کامرون این بار با رهبران مذهبی از در صلح وارد شد و گفت از این اقدام که رهبران مسیحی علیه تلاش‌های جریانات غیرمذهبی برای حذف نقش مذهب از زندگی عمومی مقابله کنند، استقبال می‌کند.

دولت ائتلافی انگلیس ماه گذشته پیشنهاد اضافه کردن ازدواج همجنس‌بازان به ازدواج‌های مدنی را مطرح کرد و بلافاصله با واکنش تند مسیحی‌های سنت‌گرا و قانون‌گزاران حزب محافظه‌کار انگلیس روبرو شد.

کامرون در مراسم عید پاک که در آن کشیش‌های کلیسا و سیاستمداران بلندپایه مذهب‌گرای انگلیس حضور داشتند درخواستی را مطرح کرد که به زعم خودش "استدعای عاجزانه" از پیشوایان مذهبی بود.

نخست وزیر انگلیس گفت: «امیدوارم زیاد سر مسئله ازدواج همجنس‌بازان مرد با هم در نیفتیم. منازعات زیادی اتفاق خواهد افتاد و جدل‌های شدیدی در خواهد گرفت.»

کامرون تلاش کرد مخاطبانش را اقناع کند برنامه‌هایش تنها اتفاقاتی را تحت تأثیر قرار خواهند داد که در ثبت احوال اتفاق می‌افتند نه اتفاقاتی که در کلیسا رخ می‌دهند.

مخالفان نخست وزیر انگلیس با توضیحات وی قانع نشدند و بعد از جلسه به وی گفتند که تعریف قانونی ازدواج باید تنها به پیوند بین یک زن و مرد محدود شود.

منبع: جام نیوز