Gerdab.IR | گرداب

تحریم کالاهای رژیم‌صهیونیستی درمجلس

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

نمایندگان مجلس با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی و با الحاق 4 تبصره به این طرح، تحریم کالاهای رژیم اشغالگر قدس را تصویب کردند.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 1369 را با 185 رای موافق، 5 رای مخالف و 5 رای ممتنع به تصویب رساندند. 2 فوریت این طرح در جلسه علنی روز مورخ 18/3/89 به تصویب رسیده بود.


نمایندگان مجلس نیز در ادامه بررسی کلیات این طرح با 175 رای موافق به جزئیات این طرح نیز رای موافق دادند.
براین اساس تبصره ماده (8) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/1369 هست و 4 تبصره به شرح ذیل به آن اضافه می گردد.

براساس تبصره یک این ماده کمیته تخصصی مرکب از وزارتخانه های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، نفت، بانک مرکزی، اطلاعات و سازمان صداو سیما تشکیل و لیست کامل شرکت ها و موسسات و کمپانی های صهیونیسم در سطح جهان و فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع تحریم را به صورت شفاف ظرف 2 ماه از تصویب این قانون ارائه و به صورت سالیانه یا حذف ضرورت به روز رسانی می کنند.

همچنین وزارت امور خارجه موظف شد: گزارش روند فعالیت کمیته مذکور را سالیانه و همچنین در مواقع مقتضی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه نماید.

در ادامه همچنین وزارت امورخارجه موظف است در فرصت های مقتضی در مجامع جهانی و اجلاس های بین المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس غیرمتعهدها، طرح تحریم کالاهای رژیم اشغالگر قدس را مطرح و در بیانیه ها و قطعنامه ها پیشنهاد دهد.

همچنین سازمان صدا و سیما موظف است طبق لیست ارائه شده توسط کمیته تخصصی موضوع تبصره یک از تبلیغ هر نوع کالای شرکت های صهیونیستی خودداری نماید.