Gerdab.IR | گرداب

توطئه موساد برای ترور و بازداشت آزادگان فلسطینی

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

شاباک احتمال می‌دهد که 40 درصد از اسيران به تدریج فعالیت‌های مسلحانه خود را از سربگیرند و از همین رو، تحرکات و فعالیت‌های آنها را زیر نظر دارد.

به گزارش گرداب، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" گزارش داد: سازمان شاباک طی گزارشی مدعی شده است که بر اساس پیگیری‌ها و کنترل 477 اسیر فلسطینی آزاد شده در قالب مرحله نخست مبادله وفاداری به آزادگان مشخص شد که اکثر اسيران زندگی عادی را در پیش گرفته‌اند و کاری به سیاست و عملیات مسلحانه ندارند اما گروهی تقریبا 47 نفره به عرصه مقاومت بازگشته‌اند که هفت نفر از آنها دوباره بازداشت شده‌اند و احتمال دارد که احکام سابق آنها دوباره برایشان اعمال شود و 40 نفر دیگر هم در دستور کار شاباک قرار دارند.

شاباک احتمال می‌دهد که 40 درصد از اسيران به تدریج فعالیت‌های مسلحانه خود را از سربگیرند و از همین رو، تحرکات و فعالیت‌های آنها را زیر نظر دارد.

این گزارش همچنین به اظهارات "صالح العاروری"، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" که در مذاکرات مبادله "گلعاد شليط"، سرباز صهیونیستی آزاد شده نیز مشارکت داشت، اشاره کرده که گفته بود: «تنها راه آزادی اسيران فلسطینی، بازداشت نظامیان صهیونیستی است.»

در بخش دیگری از این گزارش به مشکلات اسيران تبعیدی به غزه اشاره شده است که خانواده هایشان برای ملاقات با آنها مجبورند ابتدا به اردن و سپس به مصر سفر کنند تا از آنجا وارد نوار غزه شوند.

با وجود گذشت 6 ماه از آزادی اسيران فلسطینی مشمول مبادله که تعدادی از آنها به غزه تبعید شده‌اند، 25 نفر از این تبعیدشدگان هنوز موفق به ملاقات با خانواده‌هایشان نشده‌اند.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین