Gerdab.IR | گرداب

شیوع تجاوز جنسی در دانشکده‌های نظامی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

دو زن آمریکایی، مقامات نظامی آمریکا را متهم می‌کنند که نتوانسته‌اند مشکلات تجاوز جنسی شایع در دانشکده‌های نظامی آمریکا را به درستی حل و فصل کنند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری "رویترز"، دو زن آمریکایی که می‌گویند در مجموعه‌های آموزش نظامی آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند مقامات نظامی آمریکا را تحت تعقیب قضائی قرار می‌دهند.

این دو زن مقامات نظامی آمریکا را متهم می‌کنند که نتوانسته‌اند مشکلات تجاوز جنسی شایع در دانشکده‌های نظامی آمریکا را به درستی حل و فصل کنند.

این دو زن در دادخواستی که تقدیم دادگاه فدرال ایالت "منهاتان" کردند، اظهار کرده‌اند "دانشکده علوم دریایی آناپولیس" در ایالت "مریلند" و دانشکده نظامی ارتش آمریکا در "وست‌پوینت" نیویورک دو دانشکده‌ای هستند که تجاوز جنسی در آنها نهادینه شده است اما مسئولان آن قربانیان را از گزارش دادن جرائمشان منع می‌کنند.

در این دادخواست، آقای "رابرت گیتس"، وزیر دفاع اسبق آمریکا و چهار مقام نظامی دیگر متهم شده‌اند که در انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تجاوز جنسی در دانشکده‌های نظامی آمریکا کوتاهی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مسئولان این دو آموزشکده نظامی و مقامات پنتاگون تاکنون از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.

انتشار این رسوایی در پی پرونده رسوایی اخلاقی محافظان باراک اوباما صورت می‌گیرد.در این پرونده که جزئیات آن هنوز به طور کامل افشا نشده است، اعلام شد حداقل 5 نفر از اعضای این سرویس با فاحشه‌ها در کلمبیا رابطه جنسی برقرار کرده بودند.

منبع: فارس