Gerdab.IR | گرداب

تصميم تازه در اروپا عليه جرائم اينترنتی

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۷

یک انجمن اروپایی به زودی عليه وب‌سایت‌های غیراخلاقی مربوط به كودكان وارد عمل مي‌شود.

به گزارش گرداب، بی‌بی‌سی اعلام کرد: ائتلاف مالی اروپا (EFC) با فراخواندن موسسات خرید و فروش اینترنتی، مراجع قانونی و گروه‌های حمایت از حقوق کودکان قصد مبارزه با درآمد از عکس‌هاي كودكان در انگستان را دارند كه در اينترنت توزيع مي‌شوند.

این تیم با ردیابی پولی که در فعالیت‌های خرید و فروش اين عکس‌ها رد و بدل می‌شود قصد شناسایی مراکز تهیه این عکس‌ها را نيز دارد.

شرکت‌هاي مستر کارد، ویزا، پی‌پل، Child Exploitation انگلستان و همچنين مرکز حمایت آنلاين از کودکان موسوم به CEOP از همکاران این طرح هستند.

ژاک بروت، مدیر انجمن EC انگلستان در این زمینه می‌گوید: «واقعیت این است که رشد سریع اینترنت، این فضای مجازی را به محیطی مستعد برای خرید و فروش عکس‌های سوء استفاده جنسی از کودکان تبدیل کرده‌است. ائتلاف مالی اروپا با ردیابی پول‌هایي که پلیس سرنخی از آن‌ها به دست آورده به شناسایی مجرمان و محافظت از قربانیان اینگونه فعالیت‌ها می‌پردازد.»

جیم گمبل، مدیر مرکز حمایت آنلاين از کودکان نیز معتقد است که تلاش‌های پلیس و گروه‌های ضد سوء استفاده از کودکان سرانجام مافیای خرید و فروش عکس‌های غیر اخلاقی را از صحنه خارج خواهد کرد.