Gerdab.IR | گرداب

کنگره آمریکا: باید اطلاعات حملات سایبری عمومی شود

تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

در صورت تصویب چنین قانونی حریم شخصی و اطلاعات خصوصی مردم به خطر می‌افتد و بهانه تازه‌ای برای افشای این داده‌ها به دست غول‌های تجاری می‌افتد.

به گزارش گرداب به نقل از اینفو ورلد، تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا، کنگره این کشور را به منظور تصویب قانونی برای اجباری کردن به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری تحت فشار گذاشته‌اند.

این شرکت ها معتقدند اگر این اطلاعات محرمانه باقی نمانده و فاش شود، می توان از آنها برای مقابله با تهدیدات سایبری و افزایش آمادگی استفاده کرد، اما بسیاری از سازمان ها و نهادها از ترس زیر سوال رفتن اعتبار و حیثیتشان ترجیح می دهند چنین کاری نکنند.

علاوه بر این بسیاری از کارشناسان و سازمان های مدافع حقوق مدنی و حریم شخصی هم با این تصمیم گیری مخالفند. آنها می گویند در صورت تصویب چنین قانونی حریم شخصی و اطلاعات خصوصی مردم به خطر می افتد و بهانه تازه ای برای افشای این داده ها به دست غول های تجاری می افتد.

طرحی که در این زمینه ارائه شده Cyber Intelligence Sharing and Protection Act یا  CISPA نام دارد و قرار است هفته آینده به آن رسیدگی شود.

انجمن صنعت نرم افزار و اطلاعات آمریکا، TechAmerica ،CTIA ،Internet Security Alliance از جمله نهادها و سازمان هایی هستند که از اجرای چنین طرحی پشتیبانی کرده اند.

منبع: فارس