به گزارش
گرداب، مشترکین تلفن همراه درصورت معیوب شدن سیم کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا Card rejected، میتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، تعویض سیم کارت را تقاضا كرده و سیمکارت جدید دریافت كنند.
شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز تعویض سیم کارت: حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او، تکمیل و امضای فرم درخواست، ارائه اصل و تصویر کارت ملی، ارائه اصل وکالتنامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانوني و ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز است.
مشترکین تلفن همراه که سیم کارت آنها قدیمی است می توانند جهت انجام تعویض سیم کارت بدون هزینه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایراستانها) مراجعه كنند.
در صورتی که مشترک شماره PIN خود را اشتباه وارد كند، پس از سه بار تکرار، سیم کارت قفل شده و برای فعالسازی مجدد به وارد كردن كد هشت رقمی PUK UnblockingKey) Personal) است. در صورتی که کد PUK سه مرتبه به اشتباه وارد شود سیم کارت سوخته و غیر قابل استفاده خواهد شد. مشترکین تلفن همراه میتوانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه كرده و در صورت عدم منع قانونی نسبت به نقل و انتقال اقدام كنند.
کد PUK، درج شده بر روی بدنه سیم کارت کد محرمانه سیم کارت بوده و قابل تغییر نيست و در صورت مفقود شدن فقط به مالک تلفن همراه قابل ارائه است.
مراجعه همزمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده، اصل و تصویر کارت ملی دارای انتقال دهنده، اصل و تصویر کارت ملی دارای انتقال گیرنده، سیم کارت فعال، پرداخت صورتحساب میان دوره (تایید وصولی صورتحساب میان دوره به وسیله دفتر خدمات ارتباطی الزامی است)، ارائه کد پستی 10 رقمی خریدار، تنظیم سند نقل و انتقال و درج امضا و اثر انگشت به عنوان شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز براي نقل و انتقال سيمكارت دائمي همراه اول است.
در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده اما از جانب دادگاه دارای حکم رشد باشد، ارائه حکم رشد نیز همراه با مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال الزامی است.
منبع:
ایسنا