Gerdab.IR | گرداب

اسلام‌هراسي به سبک نیویورک‌تایمز

تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

کمپین آن‌لاين سازمان سياست خارجي عادلانه، روزنامه نيويورك تايمز را وادار مي‌سازد تا در خصوص ادعاهاي واهي نسبت به فتوای اتمی رهبر ايران تجدیدنظر كند.

به گزارش گرداب، سایت سازمان سياست خارجي عادلانه (Just Foreign Policy) -سازماني مستقل و بي‌طرف كه ماموريت خود را اصلاح سياست خارجي آمريكا اعلام مي‌کند- خوانندگان را تشويق مي‌كند تا در كمپين آن‌لايني شركت کنند كه روزنامه نيويورك تايمز را وادار مي‌سازد تا تحقيق كند چرا در اين روزنامه تحت عنوان تحليل خبري درباره اسلام ،ادعاهاي مشكوك و بي‌پايه‌ و اساس منتشر کرده است.

اين گروه مخالفت خود را با مسائلي اعلام مي‌کند كه در مقاله "جيمز ريسن" (James Risen) تحت عنوان "در جستجوي درك واقعيت هسته‌اي ايران از لابه‌لاي اظهارات آيت‌الله" در 15 آوريل مطرح شده است.

بنا بر گزارش سازمان فوق، در مقاله جيمز ريسن ادعا شده است كه نمي‌توان به نظريه "آيت‌الله خامنه‌اي"، رهبر ايران در خصوص برنامه هسته‌اي اعتماد كرد زيرا رهبران ايران شيعه هستند و شيعيان در مذهب خود اصل "تقيه" دارند كه به آنها اجازه مي‌دهد در مواقع لازم دروغ بگويند.

ريسن در روزنامه نيويورك تايمز مي‌نويسد: شيعيان قرنهاست كه به عنوان يك اقليت مظلوم در دين اسلام ياد گرفته‌اند تا براي زنده ماندن، هويت ديني خود را پنهان سازند و بنابراين براي محافظت از جامعه شيعي، دروغ گفتن آنها مسبوق به سابقه است.

"جوان كول" (Juan Cole) تحليل‌گر مسائل خاورميانه در وبلاگ خود تحت عنوان "Informed Comment" ادعا مي‌كند كه دكترين تقيه از سوي اغلب ضد مسلمانان بد جلوه داده مي‌شود اما در مورد اظهارات [آيت‌الله] خامنه‌اي صدق نمي‌كند.

سازمان سياست خارجي عادلانه مي‌نويسد كه ادعاي ريسن بي‌پايه‌ و اساس است و به خاطر انتشار اين مطالب بايد به سردبيران روزنامه نيويورك تايمز كارت قرمز نشان داد.

جوآن كول معتقد است: مطرح كردن بحث تقيه در اين مورد خاص فقط شكل عجيبي از اسلام‌هراسي است و سياست‌گذاران و تحليل‌گران با خيال راحت مي‌توانند آن را ناديده بگيرند.



منبع: مشرق