Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل توئیتر با هیلاری کلینتون ملاقات کرد

تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

وزارت امورخارجه آمریکا به ۱۱زبان انگلیسی، عربی، ترکی، چینی، فارسی و... حساب کاربری در توئیتر دارد و سیاست‌های مورد نظر خود را در این حساب‌ها منتشر می‌کند.

به گزارش گرداب، مدیر سرویس میکروبلاگ "توئیتر"، "دیک کستالو" روز جمعه با "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه ایالات متحده ملاقات کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این دیدار به موضوع جایگاه رو به رشد فناوری‌های اینترنتی در مسائل جهان اختصاص داشته است، اما جزئیات بیش‌تری از موضوعات مورد بحث مدیر توئیتر با وزیر امور خارجه آمریکا منتشر نشده است.

دیک کستالو این خبر را در حساب کاربری خود در توئیتر این‌طور منتشر کرده است: "لذت دیدار امروز با کلینتون و تیم توئیتر وزارت امور خارجه."

وزارت امور خارجه ایالات متحده در ماه فوریه اولین حساب کاربری خود در توئیتر را به عنوان بخشی از سیاست خود در استفاده از رسانه‌های جدید اجتماعی  به زبان اسپانیایی راه اندازی کرد.

هم اکنون این دستگاه دولت آمریکا به ۱۱زبان انگلیسی، عربی، ترکی، چینی، فارسی، فرانسوی، هندی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و اردو حساب کاربری در توئیتر دارد و سیاست‌های مورد نظر خود را در این حساب‌ها منتشر می‌کند.

پیش از این مدیرعامل سرویس میکروبلاگ توئیتر در خرداد ۹۰ طی حکمی از سوی "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به عنوان عضو کمیته مشاوران مخابراتی امنیت ملی (NSTAC) منصوب شده بود.



دولت آمریکا و توئیتر؛ رابطه‌ای بیش از یک شرکت خصوصی
نخستین بار نیست که هیلاری کلینتون با شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اطلاع رسانی به‌خصوص توئیتر رابطه برقرار می‌کند.

در جریان ناآرامی‌های بخش‌هایی از تهران پس از انتخابات ۸۸، او مستقیما دستور داده بود که توئیتر به خاطر تعمیرات از دسترس کاربران ایرانی خارج نشود.

کلینتون در این زمینه می‌گوید: «برخی از همکاران ما در وزارت خارجه وقتی بنا به دلایل فنی قصد تعطیلی توئیتر را داشتند، آشوبگران در تهران خواستار این ابزار بودند و می‌گفتند که شما نمی‌توانید این شبکه اینترنتی را تعطیل کنید، چرا که تظاهرات کنندگان در تهران به آن وابسته هستند.»

این موضوع باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۶ شهریور ۸۹ نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به این موضوع به صورت غیر مستقیم اشاره کنند: «پارسال در همان بحبوحه‏ جریان فتنه‌ سال ۸۸ شنیدید که یکى از شبکه‌‏هاى اجتماعى اینترنتى که در ارتباط با معارضین فعال بود، خبرهاى اینجا را ببرند، دستورهاى آنجا را برسانند، همین طور شلوغ کنند، فضا را چه کنند، می‌خواست موقتاً براى تعمیرات کارش را تعطیل کند. دولت آمریکا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براى تعمیرات تعطیل موقت بکنید، این به معارضین داخل ایران ضرر میزند، جلویش را گرفتند. یعنى تعطیلى موقت را به این شبکه‏ اجتماعى اجازه ندادند.»

البته در اردیبهشت ۹۰، نشریه "نیویورکر" با انتشار گزارشی، مدعی شد که این دستور از سوی یک کارمند جوان وزارت امور خارجه به صورت خودسر صادر شده است. با این حال برخی بر این باورند که این تعمیرات تنها بهانه‌ای برای توئیتر بوده و در آن زمان این میکروبلاگ چند رسانه‌ای در معرض ورشکستگی بوده است.

اوایل سال ۹۰ هم وزارت خارجه آمریکا اطلاع‌ رسانی به زبان فارسی را در توئیتر آغاز کرد و خواست که بیش از گذشته کاربران این شبکه اجتماعی را با سیاست‌های خود آشنا و همراه کند.

منبع: طلبه بلاگ