Gerdab.IR | گرداب

فتنه سال پیش؛ خطرناک تر از جنگ تحمیلی

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۹

سرلشکر جعفري: هر چند فتنه سال گذشته حدود هشت ماه بيشتر طول نکشيد، اما بسيار خطرناک‌تر از جنگ تحميلي بود. وي فتنه عميق سال گذشته را پايان انحرافي دانست که از اواسط دوران 30 ساله انقلاب عده‌اي به نام امام (ره) آن را آغاز کردند.

به گزارش گرداب به نقل از روابط عمومي دفتر فرماندهي کل سپاه، سردار سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران که روز چهارشنبه، در جمع فرماندهان،‌ پاسداران و بسيجيان استان گلستان در حسينيه تيپ پياده نينوا سخن مي‌گفت با اشاره به اتفاقات سال گذشته گفت: هر چند فتنه سال گذشته حدود هشت ماه بيشتر طول نکشيد، اما بسيار خطرناک‌تر از جنگ تحميلي بود که صدام با حمايت جامعه جهاني عليه ما آغاز کرد و بحمدالله با لطف خداوند و هدايت پيامبرگونه رهبر معظم انقلاب و هوشياري مردم، از اين حادثه سخت عبور کرديم و دشمنان متوجه شدند که با اين روش‌ها نمي‌شود انقلاب را منحرف کرد.

 
وي با بيان مشکلاتي که از ابتدا تاکنون انقلاب اسلامي با آن مواجه بوده است، بسيار شبيه مشکلاتي است که در صدر اسلام وجود داشته است، گفت: همواره نبرد بين يک زندگي الهي و پياده‌سازي اسلام ناب در مقابل زندگي‌هاي دنيوي و غيرالهي است و حکومت اسلامي مدعي اسلام و احکام اسلامي با محوريت ولايت فقيه مي‌خواهد الگويي متفاوت با تمام مدل‌هاي حکومتي ارائه کند.
 
سردار جعفري ضمن تشکر از حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: ‌اين حضور تکرار حماسه عظيم 9 دي و 22 بهمن سال گذشته بود و نشان داد که مردم از راه امام و آرمانهايش استقبال مي‌کنند و آگاهانه در برابر توطئه‌ها ايستاده‌اند.
 
وي فتنه عميق سال گذشته را پايان انحرافي دانست که از اواسط دوران 30 ساله انقلاب عده‌اي به نام امام (ره) آن را آغاز کردند و به دنبال تخطئه انقلاب بودند و با ايجاد موانعي براي نظام باعث شدند که شتاب جمهوري اسلامي کند شود و آن مسيري که بايد انقلاب براي رشد و کمال طي کند با مشکل مواجه شود.

فرمانده کل سپاه ضمن بيان اين نکته که انقلاب به خوبي اهداف خود را دنبال مي‌کند و جايگاه خود را در بين تمام مردم حق‌طلب و مستضعف سراسر دنيا باز کرده،‌ گفت: امروز بسياري از روساي جمهور کشورهاي دنيا (چه مسلمان وچه غيرمسلمان) همان حرف جمهوري اسلامي را بيان مي‌کند و جوامع مختلف تشنه انقلاب اسلامي وحقايق ناب اسلامي در ابعاد مختلف آن هستند و اين از برکات انقلاب اسلامي و صدور پيام انقلاب است.

سردار جعفري ماموريت سپاه را مقابله با تهديدات سخت،امنيتي، اطلاعاتي،سياسي و فرهنگي دانست و گفت: بيش از 20 سال است که ماهيت تهديد عليه انقلاب تهديد کرده و از تهديد فرهنگي وارد مرحله جنگ فرهنگي و نرم شده‌ايم و بر همين اساس مقام معظم رهبري اعلام جهاد فرهنگي کردند.

ايشان در پايان باتشريح مختلف ابعاد طرح تحولي و تعالي در سپاه و بسيج، سازمان جديد و آموزش‌هاي خاص را براي مقابله با تهديدات فرهنگي لازم و ضروري دانست.