Gerdab.IR | گرداب

ایران هاب خاورمیانه می شود

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۹

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت: بهره برداری از شبکه سیگنالینگ مستقل کشوری "SSTP"، امکان ترانزیت ارتباطات بین الملل سایر کشورها و اپراتورها از مسیر کشورمان، فراهم می شود و به این ترتیب زیرساخت لازم برای تبدیل ایران به هاب خاورمیانه به وجود می آید.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با بهره برداری از شبکه سیگنالینگ مستقل کشوری "SSTP"، امکان ترانزیت ارتباطات بین الملل سایر کشورها و اپراتورها از مسیر کشورمان، فراهم می شود و به این ترتیب زیرساخت لازم برای تبدیل ایران به هاب خاورمیانه به وجود می آید.

به گزارش گرداب، محمود خسروی اظهار داشت: با اجرای این طرح که با تلاش کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت به مرحله بهره برداری می رسد، علاوه بر بهینه سازی ارتباطات تلفنی ملی و بین المللی کشورمان، امکان مدیریت کامل بر این ارتباطات در شرکت ارتباطات زیرساخت نیز فراهم می شود.

وی افزود: در این طرح امکان ارایه سرویس شبکه های نسل آینده "NGN" پیش بینی شده و با راه اندازی آن شرکت ارتباطات زیرساخت با برخورداری از یک شبکه مستقل سیگنالینگ، می تواند تمامی ارتباطات بین مراکز سوئیچ شبکه زیرساخت را با یکدیگر تامین کرده و علاوه بر این ارتباطات سایر اپراتورهای مخابراتی را با کیفیت بالا و امنیت کامل برقرار کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات افزود: این پروژه با بهینه سازی ارتباطات مراکز بین شهری و بین الملل، از امکان پردازش بالای علائم ارتباطی بین مراکز شبکه برخوردار است.

وی اضافه کرد: این شبکه امکان ارایه خدمات رومینگ بین الملل برای اپراتورهای تلفن همراه و همچنین ارائه تمامی خدمات ارتباطی به بهره برداران مخابراتی تلفن ثابت و همراه را دارد.

خسروی با بیان اینکه با هدف حفظ امنیت شبکه، توپولوژی و ساختار شبکه به صورت دوبله طراحی و اجرا شده است، ادامه داد: مدیریت و کنترل این شبکه از دو نقطه کشور امکان پذیر است و این امر باعث می شود در شرایط اضطراری شبکه به کار خود ادامه دهد.

به گفته وی امکان ارائه خدمات صورتحساب کارکرد شبکه، تعریف نسخه های مختلف سیگنالینگ "CCS7" در شبکه سیگنالینگ کشور و همچنین ارائه لینک های سیگنالینگی پرسرعت و کم سرعت از دیگر مزایای این طرح است. علاوه براین پروژه یاد شده امکان ترانزیت پیام های سیگنالینگی را برای ساده سازی و بهینه سازی ارتباطات در شبکه زیرساخت فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری مهر