Gerdab.IR | گرداب

27000 وب سایت بررسی شدند؛

گرداب/ چند درصد از وب سایت‌های اینترنتی مخرب هستند؟

تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

یک موسسه امنیتی طی پژوهشی به بررسی میزان وب‌سایت‌های مخرب موجود در فضای وب پرداخته است.

به گزارش گرداب به نقل از زددی‌نت، موسسه امنیتی"زی‌اسکیلیر"، پس از انجام پژوهشی در زمینه سایت‌های مخرب اعلام کرد از هر 5 وب سایت، یکی آلوده یا مشکوک است.

البته تعیین دقیق اینکه چه تعداد از وب سایت‌های موجود در فضای اینترنت آلوده هستند، تقریبا غیرممکن است، اما بررسی های اخیر  زی‌اسکیلیر حاکی از آن است که از هر 10 وب سایت، حداکثر یکی مخرب و یکی مشکوک به مخرب بودن است.

ابزاری که این موسسه برای بررسی میزان مخرب بودن وب سایت‌ها از آن استفاده می‌کند، مواردی چون عناصر بیرونی، کنترل‌های محتوا، کنترل‌های یوآراِل (URL) و کنترل‌های هاست را بر روی آدرس یوآراِل مورد نظر صورت می‌دهد. در مرحله بعد به وب‌سایت  در زمینه میزان امنیت امتیاز نهایی داده می‌شود که از صفر تا 100 متغیر است. امتیاز بین 0 تا 49 "خوب"، بین 50 تا 74 "مشکوک" و بین 75 تا 100 "مخرب" طبقه‌بندی می‌شوند.

زی‌اسکیلیر، 27 هزار وب‌سایت را با این روش مورد بررسی قرار داده است که از این بین، 81 درصد از این وب سایت‌ها خوب، 9.5 مشکوک و 9.5 مخرب ارزیابی شده‌اند.

این ارقام براساس وب سایت‌هایی که به عنوان نمونه برگزیده شده‌اند، متغیر هستند. البته با در نظر گرفتن این‌که وب سایت‌ها و محتوای آن‌ها تغییر می‌کنند، نتایج این تست در مورد یک وب‌سایت پایدار نخواهد ماند.