Gerdab.IR | گرداب

هنگام تایپ کردن پیام، مواظب باشید!

تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

هنگام تایپ کردن پیام، مواظب باشید، دوربین‌های نظارتی در شهر، به حدی قوی است که می‌تواند بر روی پیام‌های موبایل شما زوم کند.

به گزارش گرداب، روزنامه دیلی میل، با اشاره به نصب دوربین های امنیتی در خیابان های انگلیس نوشت: هنگام تایپ کردن پیام، مواظب باشید! دوربین‌های نظارتی در شهر، به حدی قوی است که می‌تواند بر روی پیام‌های موبایل شما زوم کند. دوربین‌های نظارتی، اکنون به حدی پیشرفته اند که قادرند زوم کرده و پیام گوشی همراه افراد را بخوانند. این مطلب، باعث بروز نگرانی‌هایی درباره نقض بیشتر حریم شخصی افراد شده است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: این دوربین‌ها حتی می‌توانند به صفحه گوشی‌های موبایل، تسلط داشته باشند. دوربین‌های امنیتی، به زودی حتی قادر خواهند بود که صداها را نیز دریافت کنند. این مطالب در کنفرانس خصوصی در نیوزلند مطرح شد. اخیراً فاش شد که در این کشور نیز به طور میانگین هر فردی، حدود دوازده مرتبه در روز تصاویرش در دوربین‌های دیجیتالی، ضبط می‌شود. در مسابقات جهانی راگبی که سال گذشته در نیوزلند برگزار شد، دوربین‌ها برای خواندن پیام ها، بر روی هزاران نفر زوم شده بودند. در طول این مسابقات، دوربین‌ها به منظور بررسی بسته‌ها و رفتارهای مشکوک، از جمعیت فیلم‌برداری می‌کرد. همچنین فاش شد که این دوربین‌ها بر روی موبایل مردی که در حال نوشتن پیام کوتاه بود، زوم کرده بودند.



کارشناسان هشدار دادند که دوربین‌ها باعث افزایش نگرانی‌ها درباره نقض حریم شخصی افراد می‌شوند. عده‌ای البته در مقابل معتقدند که قابلیت این دوربین‌ها به جلوگیری از انجام جرائم، کمک می‌کند. یک دهه بعد از حادثه یازده سپتامبر، میزان دوربین‌های امنیتی در آمریکا، به 30 میلیون عدد رسید. همچنین آمارها نشان داد که تعداد دوربین‌ها در بعضی از مناطق منهتن، بیش از 400 درصد بین سال‌های 1998 تا 2005 افزایش یافته است. انگلیس نیز از جمله کشورهای بدنام در این زمینه است که طبق برآوردها، حدود 2 میلیون دوربین در سرتاسر کشور نصب کرده است.

منبع: جام نیوز