Gerdab.IR | گرداب

دستگیری تعدادی از منافقین در روز 22 خرداد

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹

رئیس شورای تامین استان گفت: در بین افرادی که دیروز توسط مردم دستگیر شدند تعدادی از منافقان حضور دارند که مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در موعد مقرر در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

رئیس شورای تامین استان گفت: در بین افرادی که دیروز توسط مردم دستگیر شدند تعدادی از منافقان حضور دارند که مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در موعد مقرر در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

مرتضی تمدن استاندار تهران و رئیس شورای تامین استان در، در خصوص مباحث مربوط به سالگرد دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری «22 خرداد» و تبلیغات وسیع از سوی رسانه‌های بیگانه برای ایجاد اغتشاش در این روز و با اشاره به تقاضای برگزاری راهپیمایی در روز 22 خرداد از سوی فتنه‌گران گفت: برابر اصل 27 قانون اساسی کسانی که قصد راهپیمایی دارند مشروط به این است که مخل نظم عمومی نبوده و راهپیمایی‌شان مسلحانه نباشد که در نامه ارسالی به ما هیچ گونه مشخصاتی دال بر این موارد و اینکه چه کسانی می‌خواهند راهپیمایی کنند و اینکه دلیل این راهپیمایی چیست؟ وجود نداشت.

رئیس شورای تامین استان تصریح کرد: چه تضمینی وجود داشت که در این راهپیمایی علیه امنیت عمومی جامعه اقدام نشود که دال بر این موضوع، در نامه‌ای که به دست ما رسیده بود هیچ گونه تضمینی در این خصوص وجود نداشت.

تمدن با بیان اینکه نامه دریافتی توسط استانداری فاقد هر گونه شماره نیز بود، اظهار داشت: نمی‌شد به نامه‌ای که به هیچ گروه و جریانی مستند نبود، اتکا کرد. صرف اینکه ما مردم را به صحنه بیاوریم خلاف اصل 27 قانون اساسی است و علاوه بر این هیچگونه پیگیری نیز برای این درخواست صورت نگرفت. کسانی که خواستار برگزاری راهپیمایی هستند باید شخصا به مراجع قانونی مراجعه کنند در حالی که این نامه توسط فردی که اصلا هیچ گونه مشخصاتی از او در دست نداریم برای استانداری ارسال شده بود.

وی به انتشار این نامه در برخی سایت‌های ضد انقلاب قبل از ارسال به استانداری اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع راهپیمایی یکی دیگر از اشکالات این نامه بود، اینکه به پاس انتخابات سال گذشته خواهان برگزاری راهپیمایی شوند و اینکه اگر قرار باشد برای انتخابات سالگرد برگزار شود هر سال باید 30 راهپیمایی صورت گیرد و اما اگر منظور اعتراض به نتیجه انتخابات بود، یعنی توهین به آرای ملت ایران، بنابراین نه تنها نباید تقاضای راهپیمایی می‌کردند بلکه باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند.

استاندار تهران یادآور شد: کسانی که خواستار برگزاری راهپیمایی بودند اگر درصدد بودند که بگویند در انتخابات شکست خورده‌ایم باید بدانند اینکه نیازی به راهپیمایی ندارد و این افراد نه تنها باید این چنین درخواست‌هایی نداشته باشند بلکه باید در پیشگاه ملت پاسخگو بوده و به دلیل اقدامات غیر قانونی خود در توهین به آراء ملت محاکمه شوند.

تمدن در خصوص هدف فتنه‌گران از تقاضای برگزاری راهپیمایی گفت: یکی از اهداف آنها از برگزاری راهپیمایی ایجاد خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان و دشمنان نظام بود.

لغو راهپیمایی 22 خرداد بعد از درخواست مجوز فرار رو به جلو بود
وی اضافه کرد: اینها بعد از درخواست اخذ مجوز برای راهپیمایی با اطلاعیه راهپیمایی در سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهور را لغو کردند که این خود نیز فرار به جلو و سلب مسئولیت از اتفاقاتی بود که احتمال داشت روز شنبه رخ دهد و علاوه بر این خود اینها نیز می‌دانستند مردم با آنها همراهی نخواهند کرد بنابراین طی اطلاعیه‌ای این راهپیمایی را لغو کردند.

رئیس شورای تامین استان با تاکید بر اینکه جریان فتنه در بهمن 88 به پایان راه خود رسید، تصریح کرد: عملا فتنه گران در بهمن 88 احساس کردند که هیچ گونه جایگاهی در میان مردم ندارند و مردم علاوه بر 22 خرداد در 3 نوبت 9 دی، 22 بهمن و 14 خرداد با حضور خود در صحنه رای به نظام دادند و باطل بودن جریان فتنه را اعلام کردند.

تمدن یادآور شد: همین که سران فتنه جرات حضور در سیل خروشان مردم را نداشته و مشروعیت و مقبولیت خود را نزد افکار عمومی از دست داده و مورد حمایت قدرت‌های بیگانه هستند، باعث شد کارنامه‌شان نزد ملت افشا و به بن بست برسند.

وی با اشاره به روز شنبه 22 خرداد، سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اتفاقات این روز گفت: روز شنبه علی رغم حجم سنگین تبلیغات رسانه‌های خارجی از جمله ماهواره‌ها، ‌فضای سایبری و سایت‌های ضد انقلاب اینها برای چندمین بار پیام ملت ایران را دریافت کردند.

رئیس شورای تامین استان با بیان اینکه فتنه‌گران از کارهای خود عبرت نگرفته‌ و چشم خود را بر روی واقعیت بسته‌اند، عنوان کرد: علی رغم حجم گسترده تبلیغات و فراخوان سلطنت طلب‌ها، منافقین و اپوزیسیون خارج از کشور شاهد بودیم که روز شنبه ملت ایران برای چندمین بار دست رد به سینه‌ اینها زد ولی عجیب است که اینها حتی حاضر نشدند واقعیت‌های داخلی را به کسانی که در خارج بوده و از اینها حمایت می‌کنند انتقال دهند.

آمادگی مردم برای برخورد با فتنه‌گران در صورت برگزاری راهپیمایی در روز 22 خرداد
تمدن در ادامه سخنان خود به اظهارات کلینتون در حمایت از فتنه گران اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که کلینتون از لغو راهپیمایی 22 خرداد ابراز تاسف کرد و شب گذشته تمام شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های خارجی ضد نظام با یاس و ناامیدی به خانه‌های خود برگشتند و گویی برای آنها یک فاجعه بود که ملت ایران با آگاهی و بصیرت خود نه تنها با آنها همکاری نکرد بلکه روز گذشته تعداد زیادی از مردم که شنیده بودند قرار است فتنه‌گران راهپیمایی کنند در پیاده‌رو‌ها و اطراف دانشگاه تجمع کرده بودند تا در صورت راهپیمایی فتنه‌گران با آنها برخورد کنند و خود مردم جواب آنها را بدهند.

در میان دستگیر شدگان روز 22 خرداد تعدادی از منافقان حضور دارند
تمدن یادآور شد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در بین افرادی که دیروز توسط مردم دستگیر شدند تعدادی از منافقان حضور دارند که مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در موعد مقرر در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی به درخواست مردمی برای راهپیمایی در مقابله با فتنه‌گران اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نیروهای ارزشی روز گذشته با حضور در استانداری خواستار اخذ مجوز برای راهپیمایی در مقابله با فتنه‌گران بودند ولی ما برای حفظ آرامش نیازی به انجام راهپیمایی ندیدیم.

استاندار تهران حرکت جریان فتنه را همانند کبکی که سر خود را در برف فرو کرده و نمی‌خواهد واقعیت‌ها را ببیند توصیف کرد و ابراز داشت: حتی کسانی که سال گذشته به دلیل عدم آگاهی از ماهیت جریان فتنه با آنها همراه بودند روز شنبه در راهپیمایی شرکت نکردند بلکه آماده بودند تا در مقابل حرکت احتمالی جریان فتنه بایستند؛ چرا که ماهیت آنها را شناخته و دیگر حاضر نبودند با آنها همراهی کنند.

حضور مردم در روز 22 خرداد، جرات حضور را از فتنه‌گران گرفت
تمدن گفت: وظیفه ما در این شرایط که مردم هوشیاری به خرج داده‌اند باید این باشد که این بصیرت را قدر دانسته و بنده به عنوان رئیس شورای تأمین استان از مردم که با حضور خود صحنه را مدیریت کردند و برای مقابله با فتنه‌گران آماده شده بودند که جرأت حضور را از فتنه‌گران گرفت، قدردانی می‌کنم.

مردم با حضور خود در روز 22 خرداد سالمرگ فتنه، سیلی محکمی به جریان فتنه زدند
وی افزود: در بعضی از نقاط شهر شاهد بودیم که مردم از نیروهای حافظ امنیت قدردانی می‌کردند بنابراین باید قدر این مردم را بدانیم، مردمی که باعث شدند جریان فتنه در سالمرگ فتنه سیلی بخورد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همکاری مردم در بحث ترافیک و دستگیری فتنه‌گران اظهار داشت: جریان فتنه باید از اصرار بر مواضع باطل خود دست برداشته، اقدامات خود را بررسی کرده و از آن تبری جسته و نزد ملت ایران به اشتباه خود اعتراف کند.

تمدن ادامه داد: همچنین می‌بینیم که از برنامه‌ فتنه‌گران در بعضی از مناسبت‌های آینده خبر می‌دهند، یک نفر یا یک جریان چقدر باید اشتباه کند و ملت ایران چند بار باید به اینها درس عبرت بدهند در حالی که باید بدانند ملت ایران در ‌آینده نیز اجازه نخواهد داد کسی فضای عمومی جامعه را در خدمت به دشمنان نظام و انقلاب قرار دهد.

وی تأکید کرد: مسئولان اطلاعاتی بر فتنه‌گران اشراف کامل دارند و اگر روزی اینها بخواهند در راستای اهداف دشمن حرکت کنند مردم ایران و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی این اجازه را به آنها نخواهند داد.

منبع: خبرگزاری فارس