Gerdab.IR | گرداب

شیرین عبادی: مردم ایران مخالف برنامه هسته‌ای هستند

تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

رسانه های ایران به مدت 4 سال فقط از برنامه هسته ای نوشتند؛ در صورتی که اینها همه کار خود دولت بود.

به گزارش گرداب، شیرین عبادی در مصاحبه با "تاگس اشپیگل" همچون گذشته به سیاه نمایی علیه وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و در ادامه سخنان خود مدعی شده است اکثر مردم ایران مخالف فعالیت های هسته ای کشورمان هستند.

شیرین عبادی که در فتنه 88 سنگ آشوب گران را به سینه می زد، در مصاحبه خود با اشپیگل در پاسخ به این سوال که "با توجه به اینکه "جنبش سبز" پس از انتخابات ریاست جمهوری 2009 سرکوب شد، دیگر چیز زیادی از این جنبش نمی شنویم. این جنبش به عنوان یک جنبش دموکراسی خواهی در چه شرایطی به سر می برد؟ " با ادعای اینکه جنبش سبز هر روز قوی تر از گذشته عمل می کند گفت: «جنبش سبز به مانند یک صفحه است که روی آن همه گونه طیف مخالف با دولت جمهوری اسلامی به چشم می خورد و شامل گروه های مختلف، ایدئولوژی های مختلف و شیوه های متفاوت فکری می شود. روز به روز جنبش قوی تر و قوی تر می گردد،. ولی دیگر اعتراضات خیابانی انجام نمی شود، زیرا سران حکومت مجوز آن را نمی دهند.

شیرین عبادی همچنین در پاسخ به این سوال که "شما تمرکز کشورهای غربی بر برنامه هسته ای را مورد انتقاد قرار می دهید. برنامه اتمی برای مردم ایران چه نقشی دارد؟" گفت: «باید حکومت تهران را تضعیف کرد.»

وی افزود: «بسیاری از مردم مخالف سیاست های اتمی دولت هستند. ایران مناطق آفتاب خیز بسیار دارد، ولی تاکنون در زمینه انرژی خورشیدی سرمایه گذاری نشده. کشور ما بر روی کمربند زلزله قرار گرفته و مردم نگران وقوع حادثه ای مانند فوکوشیما هستند. به علاوه، چالش هسته ای جمهوری اسلامی با غرب که منجر به اعمال تحریم های شدید اقتصادی شده، نتیجه اش این بوده که مردم تحت فشار قرار گیرند. به همین دلیل بسیاری از مردم مخالف برنامه اتمی اند.»

البته شیرین عبادی هیچگونه اشاره ای به حمایت همه جانبه مردم مومن و انقلابی ایرانی اسلامی از انرژی هسته ای نمی کند و گویا وی فریاد بلند "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" مردم ایران را نخواسته است بشنود.

عبادی همچنین در پاسخ به این سوال که "پس در میان مردم ایران اجماع بر سر داشتن حق انرژی اتمی غیرنظامی وجود ندارد؟" گفت: «هر کسی می تواند ازنظر تئوریکی خودکشی کند، ولی الزاما این کار را نمی کند. همه این مسائل تبلیغات دولت بوده. رسانه های ایران به مدت 4 سال فقط از برنامه هسته ای نوشتند؛ در صورتی که اینها همه کار خود دولت بود.»

منبع: جام نیوز