Gerdab.IR | گرداب

بی‌بی‌سی: تهران سراسر آشوب بود! آسوشیتدپرس: هیچ خبری نبود

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی تلاش کرد هرطور که ممکن است از 22 خرداد 89، خبر درگیری و‌ زد و خورد را از ایران برای مخاطبان خود ارسال کند. در حالیکه خبرگزاری آسوشیتد پرس در تهران اذعان کرده است هیچ اعتراض یا درگیری در تهران مشاهده نشده است‏.‏

به گزارش گرداب شبکه ایران نوشت، در سالروز انتخابات ریاست جمهوری در ایران که با حضور 40 میلیونی مردم و انتخاب رییس‌جمهور منتخب آنها با 24 میلیون رای همراه بود، رسانه‌های غربی در واکنش به سالروز شکست خود در جریان عدم انتخاب کاندیدای مورد نظرشان،‌ تلاش کردند از تلخی این شکست تاریخی از ملت ایران با بحرانی جلوه دادن وضعیت خیابان‌های تهران در سالروز این انتخابات بکاهند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی طبق معمول و بر اساس مشی ضدایرانی این رسانه انگلیسی،‌ تلاش کرد هرطور که ممکن است از 22 خرداد 89، خبر درگیری،‌ زد و خورد و جاروجنجال را از ایران برای مخاطبان زودباور خود ارسال کند و برای این کار،‌ حاضر شد از هر نوع اقدام حرفه‌ای هم عبور کند.

این رسانه بدون استناد به منبعی موثق و صرفاً به نقل از کاراکترهایی که آنها را "شاهدان عینی" خواند تلاش کرد وضعیت تهران را بحرانی جلوه دهد و این در حالی بود که خبرگزاری‌های مختلف خارجی، اوضاع در تهران را عادی گزارش می‌کردند.

این پایگاه اینترنتی در گزارش خود آورده است: گزارش‌ها و مشاهدات "شاهدان عینی" از تهران حاکی از بروز درگیری‌های پراکنده در این شهر است و پلیس از بازداشت عده‌ای از معترضان خبر می‌دهد‏.‏

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش خود باز هم به نقل از یک شاهد عینی، از درگیری در خیابان‌های مختلف و درگیری میان معترضان و ماموران حکومتی خبر داده است.

بی‌بی‌سی در ادامه پا را فراتر نهاده و از نوع برخورد ماموران با دانشجویان در داخل محوطه دانشگاه -باز هم به نقل از شاهدان عینی- خبر می‌دهد.

این شبکه تلویزیونی در ادامه با ابراز ناخشنودی از عدم درگیری واقعی در تهران به نقل از یک شاهد عینی دیگر، خبر از حضور ماموران امنیتی و آمبولانس در خیابان‌ها داده اما اذعان کرده که هنوز هیچ درگیری دیده نمی‌شود.

بی‌بی سی در پایان گزارش خود و در حالی که از ابتدای گزارش تلاش کرده خواننده را کاملاً در جو ساختگی شاهدان عینی خود گرفتار کند، این بار برای مستند کردن گزارش خود ناچار به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس در تهران اذعان کرده است که با وجود پایان یافتن ساعت کار ادارات و شرکت‌ها، فضای خیابان‌های مرکزی پایتخت ایران تا حدودی تنش‌آلود بوده اما هیچ اعتراض یا درگیری مشاهده نشده است‏.‏