Gerdab.IR | گرداب

قانون افزايش حمايت هاي آمريكا از رژيم صهيونيستي به تصويب رسيد

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

مجلس نمايندگان آمريکا با حمايت هر دو حزب دموکرات و جمهوري خواه قانوني را به تصويب رساند که تعهدات واشنگتن در خصوص تامين امنيت رژيم صهيونيستي را تقويت مي کند.

به گزارش گرداب به نقل از رويترز، قانون همکاري امنيتي تقويت شده 2012 آمريکا-رژیم صهیونیستی که "اريک کانتور"، رئيس اکثريت مجلس نمايندگان و "استني هوير"، از نمايندگان اقليت مجلس نمايندگان حاميان آن بودند، با 411 راي موافق در برابر 2 راي مخالف به تصويب رسيد.

در اين قانون علاوه بر توسعه همکاري هاي نظامي ميان آمريکا و رژیم صهیونیستی تصريح شده است: سياست آمريکا تقويت توانايي ها و ظرفيت هاي نظامي رژیم صهیونیستی براي حفظ برتري نظامي کيفي خود در منطقه خواهد بود. برخي تبصره هاي اين قانون ظاهرا براي کمک به این رژیم به ويژه در هرگونه رويارويي احتمالي با ايران است.

اين قانون توصيه مي کند که آمريکا تانکرهاي سوخت‌گيري در هوا، تجهيزات دفاع موشکي و مهمات تخصصي در اختيار رژیم صهیونیستی قرار دهد. کميته امور عمومي آمريکا و رژیم صهیونیستی (ايپک) که براي تصويب اين قانون در کنفرانس سالانه خود در ماه مارس لابيگري کرده بود با صدور بيانيه اي از حمايت هر دو حزب دموکرات و جمهوري خواه از اين قانون ابراز خرسندي کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران