Gerdab.IR | گرداب

کارت زرد به مای اسپیس برای عدم حفظ حریم شخصی

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

مای اسپیس را موظف می‌شود تا قبل از فروش اطلاعات شخصی کاربران ابتدا از آنها اجازه بگیرد و اگر این افراد مخالفت کردند مای اسپیس حق چنین کاری را ندارد.

به گزارش گرداب به نقل از بیزینس ویک، شبکه اجتماعی "مای اسپیس" هم به علت بی توجهی به حریم شخصی کاربران خود موظف به اعمال تغییراتی در این زمینه شد.

بررسی های کمیسیون فدرال ارتباطات در آمریکا نشان می دهد که مای اسپیس در زمینه نحوه انتقال اطلاعات شخصی کاربران خود به اشخاص و شرکت های ثالث مسئولانه عمل نکرده است.

بر همین اساس مسئولان مای اسپیس به کمیسیون یاد شده تعهد داده اند که برنامه تازه ای را در حوزه حریم شخصی طراحی کرده و کاربران و اعضای سایت مای اسپیس را هم در جریان تغییر و تحولات قرار دهند.

توافق یاد شده که یک بازه زمانی 20 ساله برای اجرای آن در نظر گرفته شده، سایت مای اسپیس را موظف می کند تا قبل از در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران ابتدا از آنها اجازه بگیرد و اگر این افراد با به اشتراک گذاری اطلاعات خود مخالفت کردند مای اسپیس حق چنین کاری را ندارد.

پیش از این کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با بررسی عملکرد گوگل، فیس بوک و توئیتر موافقت نامه های مشابهی را با این شرکت ها هم امضا کرده بود تا بتواند از حریم شخصی کاربران حفاظت کند. هر چند برخی کارشناسان معتقدند گوگل، فیس بوک و سایت های مشابه همیشه تلاش می کنند راه هایی برای دور زدن این قوانین و کسب درآمد از اطلاعات شخصی کاربران پیدا کنند.

منبع: فارس