Gerdab.IR | گرداب

نرم‌افزارهای تقلبی مورد استفاده نیمی از کاربران جهان

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

بر اساس یک بررسی نزدیک به 57 درصد از کاربران رایانه در جهان اعتراف کرده‌اند که از نرم‌افزارهای تقلبی و غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از اینفورمیشن ویک، تحقیقات انجام شده نشان می دهد در سال 2011 استفاده از نرم افزارهای تقلبی بیش از 63.4 میلیارد دلار خسارت به شرکت های مختلف سازنده وارد کرده است.

بر اساس این بررسی نزدیک به 57 درصد از کاربران رایانه در جهان اعتراف کرده‌اند که از نرم‌افزارهای تقلبی و غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

در حالی که 34 درصد از کل نرم افزارهای تقلبی مورد استفاده در جهان از اروپای غربی نشات می گیرد، نیمی از خسارات مربوط به استفاده از این نرم افزارها مربوط به کشورهای به سرعت در حال توسعه مانند چین است.

مسئله نگران کننده تداوم رشد بازار نرم افزارهای تقلبی است. علت این امر نیاز شدید بازارهای جهانی و بازارهای در حال توسعه به تاثیرگذاری بیشتر بر بازار جهانی آی تی است. در این میان استفاده از نرم افزارهای تقلبی در غرب اروپا و شمال آمریکا کمتر از شرق آسیاست.

نرخ استفاده از نرم افزارهای تقلبی در چین به 77 درصد می رسد و همین مسئله باعث شده دولت این کشور تلاش هایی را برای مقابله با جعل کنندگان نرم افزار آغاز کند. ارزش بازار نرم افزارهای تقلبی در چین به 9 میلیارد دلار می رسد، این در حالی است که ارزش بازار نرم افزارهای قانونی در چین کمتر از 3 میلیارد دلار است.

منبع: فارس