Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی نخستین مرکز دانشگاهی بازی‌سازی رایانه‌ای در کشور

تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

رشته گرایش‌های بازی سازی رایانه‌ای در قالب 72 واحد درسی و در مدت 4 ترم تحصیلی ارائه خواهد شد.

به گزارش گرداب، بازی‌سازی رایانه‌ای به عنوان یک رشته دانشگاهی با تلاش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دفتر برنامه‌ريزي آموزشي و درسي دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

سه رشته - گرایش جدید به نام‌های "کاردان فنی بازی‌سازی رایانه‌ای"، "کاردان فنی کارگردانی و طراحی بازیهای رایانه‌ای" و "کاردان حرفه‌ای کارگردانی هنری بازیهای رایانه‌ای" در دفتر برنامه‌ريزي آموزشي و درسي دانشگاه جامع علمی - کاربردی به تصویب رسید.

ایجاد اشتغال در بخش صنعت، تبدیل هنر - صنعت بازی رایانه‌ای به یک فعالیت سود آور برای جامعه و تثبیت اقتدار فرهنگی ایران در راستای سند چشم انداز توسعه با توجه به پیشینه غنی فرهنگی اسلامی از اهداف اصلی راه‌اندازی این رشته گرایش‌های جدید در سیستم آموزشی کشور است که تدوین سرفصل و برنامه‌های درسی آن با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای صورت گرفته است.

بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای برنامه‌های آموزشی خود را پیشتر با تاسیس انستیتو ملی بازی‌سازی به عنوان اولین مرکز تخصصی آموزش ساخت بازی در کشور، آغاز کرده است. رشته گرایش‌های بازی سازی رایانه‌ای در قالب 72 واحد درسی و در مدت 4 ترم تحصیلی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت که این جمعیت از تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی با موضوع ترویج فرهنگ امداد و نجات در میان قشر کودک و نوجوان حمایت می کند.

"محمود مظفر" با بیان اینکه امروزه ارائه مباحث آموزشی از طریق رسانه‌های دیجیتال به ویژه بازی‌های رایانه‌ای به قشر کودک و نوجوان بسیار آسان‌تر از دیگر تولیدات صنعت سرگرمی است افزود: «در جمعیت هلال احمر نیز برای ارائه آموزش‌های امدادی و ترویج فرهنگ امداد و نجات در میان نسل امروز باید از بازی های رایانه‌ای قوی بهره گرفته شود.»

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: «اینگونه بازیها باید به گونه‌ای طراحی شوند که به طور غیرمستقیم و در لا به لای بخش‌های مختلف بازی، مفاهیم مورد نظر را به کاربر منتقل کنند. هیجان، جذابیت بصری و وجود مفاهیم آموزشی ارکان اصلی تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی به ویژه در حوزه هلال احمر و ترویج فرهنگ امداد و نجات هستند.»

مظفر با یادآوری اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی بازیهای رایانه‌ای نبود بازی نامه‌های خوب و استاندارد است گفت: «برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازیهای رایانه‌ای باید ضمن شناسایی چالش‌های اساسی تولید بازی رایانه‌ای در کشور، راهکارهای رفع این مشکلات را ارائه کند.»

دومین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران 6 تا 10 تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا