Gerdab.IR | گرداب

واکنش سپاه به قطعنامه شورای امنیت

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۹

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زندگی در تحریم را 31 سال است که تجربه می کند و مدل های زندگی در تحریم را کاملا آزموده و تکیه گاه‌های حیاتی کشور را کاملا به خودکفایی رسانده است.

به گزارش گرداب، سردار سرتیپ حسین سلامی در حاشیه همایش جوانان و بصیرت در پاسداری از ارزش های اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که موضع گیری سپاه پاسداران در برابر قطعنامه جدید شورای امنیت و تحریم این نهاد چیست، گفت: این یک اصل است که اساسا نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز حیات اقتصادی خود را با تکیه بر اقتصاد قدرت‌های بزرگ طراحی و اجرا نکرده است.

وی افزود: ما همواره در تحریم بوده ایم، ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زندگی در تحریم را 31 سال است که تجربه می کند و مدل های زندگی در تحریم را کاملا آزموده و تکیه گاه‌های حیاتی کشور را کاملا به خودکفایی رسانده است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: این دنیای بیرون است که از این تحریم ضرر می کند، بنابراین ما نگران تحریم ها نیستیم و اساسا حیات اقتصادی خود را بر اساس تعامل با قدرت‌های بزرگ طراحی نکرده ایم.

وی همچنین خبرهایی مبنی بر اسکورت کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه به غزه توسط سپاه پاسداران را تکذیب کرد و ادامه داد: چنین چیزی در دستور کار سپاه پاسداران نیست.

گفتنی است که بخش اعظم تحریم هایی که در قطعنامه های ضد ایرانی شورای امنیت از جمله قطعنامه اخیر(1929)گنجانده شده، درباره فشار به سپاه پاسداران است.

منبع: ایرنا