Gerdab.IR | گرداب

ویروس‌های جاوا غافلگیر شدند

تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

محققان ابزاری به نام Rozzle طراحی کرده‌اند که توانایی خوبی در شناسایی آسیب‌پذیری‌های جاوا اسکریپت دارد.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، محققان "مایکروسافت" ابزار جدیدی را برای مقابله با نوع خاصی از بدافزارها طراحی کرده اند.

این ابزار ضدبدافزار برای مقابله با حملات ناشی از آسیب پذیری های نرم افزار "جاوا" طراحی شده است. در جریان این حملات بدون اطلاع کاربران کدهای مخرب با سوءاستفاده از ضعف جاوا بر روی رایانه فرد قربانی نصب می شود.

به علت ماهیت برنامه جاوا و شیوه عملکرد آن، ضدویروس های عادی و سنتی قادر به شناسایی این نوع بدافزارها و نابودی آنها نیستند. حملات یاد شده معمولا از طریق مرورگرهای اینترنتی و برخی پلاگین های آن‌ها صورت می گیرد و در صورت نصب بدافزار شانس شناسایی آن به وسیله ضدویروس های سنتی تقریبا صفر است.

حال محققان مایکروسافت با همکاری متخصصان دانشگاه وین ابزاری به نام "Rozzle" طراحی کرده اند که توانایی خوبی در شناسایی آسیب پذیری های جاوا اسکریپت دارد. Rozzle با درک عملکرد بدافزارهای جاوا جلوی نصب و اجرای بدافزارهای مخرب را گرفته و کدهای مخرب آنها را پاکسازی و غیرفعال می کند.

در حالی که ضدویروس های عادی تنها قادر به شناسایی 2.5 درصد از بدافزارهای جاوا هستند، Rozzle می تواند تا 17.5 درصد از این بدافزارها را شناسایی و پاکسازی کند.

منبع: فارس