Gerdab.IR | گرداب

جریان‌شناسی توهین به ساحت مقدس‌ امام‌ هادی

تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

هرگاه غرب، مقدسات مسلمانان را زیر سوال می برد، با واکنش محکم مردم مواجه می شود و حکم ارتداد شاهین نجفی از طرف مراجع، او را به قبرستان تاریخ خواهد سپرد.

گرداب- توهین به مقدسات شیعیان، نوک پیکان سلطه گری فرهنگی جهان غرب است و در هر برهه ای که جریان سلطه تیرهایش پیایی به سنگ خورده، مستأصلانه تاکتیک توهین به استوانه های عقیدتی مسلمین را در پیش گرفته است تا شاید بتواند عرصه دیگری را برای خود باز کند و از فشار شکست خود رهایی یابد.

مهمترین عامل قدرت و نقش آفرینی یک فرهنگ، مقدسات حاکم بر آن جامعه است آن گونه که با تخریب این ستون های مستحکم به راحتی می توان فرهنگ آن جامعه را به نابودی کشاند.

اما جریان توهین به امام هادی‌علیه‌السلام از حدود یکسال گذشته شروع شد؛ آنجا که بعد از سریال طنزی که در نوروز سال 90 از شبکه یک پخش شد و نام مقدس امام هادی به شکل خاصی برده می شد، جریان ضد فرهنگ مقابل نظام اسلامی فرصت را مغتنم شمرد تا از جا افتادن تکیه کلام این سریال استفاده کند و با فضاسازی در شبکه های اجتماعی شاید برای اولین بار در طول عمر فضاهای مجازی بود که تاکتیک هجو ارکان شیعه را در پیش گرفت و با بهره گیری از انواع و اقسام جوک، کاریکاتور و مطالب توهین آمیز معارف رسیده از آن امام همام را به تمسخر گرفت و به گونه ای فضاسازی آنها اثرگذار شد که حتی در موتورهای جستجو نیز مطالب توهین آمیز در صدر یافته ها قرار می گرفت.

بعد از آن واقعه که با واکنش به جا و گسترده فعالان مذهبی سایبری روبرو شد از قبیل کمپین خروج از فیس بوک، گزارش دهی و فعالیت های مشابه فضاسازی قدری کم شد؛ البته در آن بازه زمانی این مطالب هتاکانه به صورت ناشناس نشر می یافت.

در ابتدای امسال نیز فعالان مذهبی سایبری ضمن برگزاری دهه بزرگداشت امام هادی در فضای مجازی مانوری بزرگ را برگزار کردند که خیلی از آن محتوای توهین آمیز را تحت الشعاع خود قرار داد؛ اما شاهین نجفی که با توهین به امام هادی علیه‌السلام به دنبال نقطه عطفی برای شهرت دوباره خود می گشت با اجرای آهنگی به ساحت امام هادی علیه‌السلام، امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و همچنین امام خمینی و امام خامنه ای به شکلی زشت و بی پرده توهین های جنسی و غیرجنسی  را انجام داد تا شاهد پرده دیگری از عملیات رسانه ای اتاق فکر جریان ضد فرهنگی مقابل شیعه باشیم.

در مقابل این روند مبارزه با مقدسات و معنویات، شیعه تا به امروز بیشترین مقاومت را داشته است. شیعیان نه تنها توانسته اند باورها و مقدسات خود در این طوفان تهاجم فرهنگی حفظ کنند، بلکه تا حدود زیادی موفق به نشر این باورهای مقدس به سایر جوامع نیز شده اند.

همه ما شاهدیم که هر چقدر بیشتر به مقدسات شیعه توهین می شود، سال به سال ارادت مردم نسبت به ائمه اطهار و مراسمهای معنوی شیعی بیشتر می شود.

در برابر این رویش، جریان ضد فرهنگی سلطه مهره های خود را به راحتی از دست می دهد و شاهد مثال آن اثبات شکست عملیات تقدس زدایی در بین مسلمانان و شیعیان، حکم ارتداد سلمان رشدی و مخفی شدن او از ترس کشته شدن است.

نکته قابل توجه اینجاست که هرگاه غرب، مقدسات مسلمانان را زیر سوال می برد، با واکنش محکم مردم مواجه می شود و حکم ارتداد شاهین نجفی از طرف مراجع، او را به قبرستان تاریخ خواهد سپرد.

امیر عبدالهی خلج/ منبع: 598