Gerdab.IR | گرداب

با فیس‌بوک انتقام بگیرید!

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۱

شبکه اجتماعی فیس‌بوک به محلی برای تبادل اطلاعات در زمینه انتقام‌گیری و تسویه حساب‌های شخصی تبدیل شده است.

به گزارش گرداب به نقل از سایت دیلی میل، یک مطالعات تازه نشان می دهد فیس بوک می تواند بهترین محل برای انتقام گیری باشد.

فیس بوک که در ابتدا ظاهرا برای تماس با دوستان‌، طراحی شده است اکنون به محلی برای انتقام گیری و آموزش روش های آن تبدیل شده است.

نتایج نظرسنجی ها نشان می‌دهد از 2 هزار انگلیسی مورد تحقیق، بیش از دو سوم آنها گفته اند که شبکه‌های اجتماعی برای انتقام گرفتن، در بین مردم بسیار رایج شده‌اند.

بیش از نیمی از آنها گفتند که به انتقام گرفتن از این طریق، فکر کرده اند و 38 درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان داشته اند که برای این کار فردی را هم مورد هدف قرار دادند.

یک پنجم از مردان مورد پرسش در این زمینه معتقدند: انتقام گیری یک مسئله جاافتاده و مقبول بین انگلیسی ها در دوران معاصر و مدرن است.

پرفسور "فرانک وبستر" استاد جامعه شناسی دانشگاه لندن می‌گوید: «انتقام گرفتن از افرادی که با آنها اختلاف داریم، طبیعتا از طریق توئیتر و فیس بوک آسان‌تر شده است. به خصوص اینکه بدون استفاده از نام است و ترس کمی بابت عواقب آن وجود دارد.»

این تحقیق همچنین ثابت می کند تکنولوژی‌های آنلاین، باعث شده است که امروزه انتقام گرفتن چهره ای موجه تر در نظر دیگران داشته باشد.

این پژوهش نشان می دهد بیش از یک سوم افراد 18 تا 35 سال با قرار دادن عکس‌های خصوصی فردی که با او مشکل داشته اند از وی انتقام گرفته اند.

این تحقیق با توجه به داده های نظرسنجی صورت پذیرفته نشان می دهد جامعه انگلیس بیش از گذشته کینه‌توز و انتقام جو شده که 23 درصد نظردهندگان معتقدند شرایط سخت اقتصادی، مردم را برای بروز چنین اعمال ناپسندی مهیاتر می‌ کند.

انگلیسی‌ها معتقدند خیانت به همسر، دروغ گفتن و دزدی کردن، از موارد انتقام گرفتن است.

منبع: جام نیوز