Gerdab.IR | گرداب

روزنامه انگليسي تايمز:

مواد سمي پايگاه‌هاي آمريكا در خاك عراق مدفون مي‌شوند

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹

يك روزنامه انگليسي در گزارشي نوشت كه مواد سمي بسيار خطرناك پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در عراق به جاي اينكه به آمريكا بازگردانده شوند، در خاك عراق مدفون مي‌شوند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه انگليسي "تايمز"، مواد سمي بسيار خطرناك در پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در عراق به جاي اينكه آنطور كه توافق شده بود براي بازيافت به خاك آمريكا فرستاده شوند، در عراق مدفون مي‌شوند.

اين گزارش افزود: شركت‌هاي خصوصي بازيافت آمريكا ظاهرا مواد سمي و خطرناك را با پسماندهاي معمولي تركيب كرده و آن را به دلال‌هاي پسماند محلي عراق مي‌فروشند.

روزنامه تايمز در ادامه گزارش خود نوشت: گزارش پنتاگون حدود 11 ميليون پوند از پسماندهاي سمي و بسيار خطرناك شامل روغن موتور، ظرف‌هاي حاوي اسيد و باتري‌هاي مصرف‌شده توسط نيروهاي آمريكايي در كشور عراق را كه به اين صورت در عراق مدفون مي شوند، شامل مي‌شود.

اين نشريه انگليسي ادامه داد: همزمان با تعطيل شدن پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در عراق، تمامي اين مواد سمي بسيار خطرناك نيز بايد يا از طريق كشتي به آمريكا فرستاده شوند و يا در تأسيسات ويژه‌اي در شمال عراق بازيافت شوند.

بنابراين گزارش، ارتش آمريكا اعلام كرده است كه از اين مشكل آگاه است و در عين حال هيچ اقدامي نيز براي حل آن انجام نمي‌دهد.

"استفان لانزا" سخنگوي ارتش آمريكا در بغداد اعلام كرد: ما اين مسئله را بسيار جدي مي‌گيريم و مي‌خواهيم كه مشكل را حل كنيم.
منبع: فارس