Gerdab.IR | گرداب

شما هم دعوتید...

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

در این وانفسای عاشقانگی دلت به دنبال یک سرپناه در تکاپوی یافتن پرسش های دلزدگی… و اینجا محل میعاد است. محل میعادی عاشقانه در خانه خدا.

گرداب- روزها به تکرار خورده اند… شاید به تکراری اندوهناک
دلت به وسعت فهمیدن روزهای سخت در انتظار معجزه پر پر می زند
دنبال بهانه ای... بهانه ای برای بهتر شدن و بهتر ماندن و رجب رود خروشان عاشقانه هاست
نیمه رجب از راه میرسد و تو در عمق نگاه های مهربان خدا به دنبال یافتن معجزه ای
معجزه ای که شاید برایت ارمغان بهترین ها باشد.

در این وانفسای عاشقانگی دلت به دنبال یک سرپناه در تکاپوی یافتن پرسش های دلزدگی… و اینجا محل میعاد است. محل میعادی عاشقانه در خانه خدا.

سال های زیادی نیست که فرهنگ اعتکاف در کشور ما به فرهنگی جوان پسند و عمومی تبدیل شده است. شاید این استقبال هر ساله از این مراسم معنوی بتواند نوید بخش نسل نواندیش معنویت گرای در میان هجوم رسانه ها و تبلیغات دین گریزانه به حساب بیاید. در این میان حضور هر ساله و افزاینده جوانان و حتی نوجوانان در این مراسم معنوی می تواند از نکات کلیدی برگزاری این مراسم به حساب بیاید. در شرایطی که روح سرگردان جوان امروزی به دنبال یافتن پرسش هایی است که در طول سال در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هاست حضور در مسجد به مدت سه روز نه تنها می تواند آرامش دهنده باشد بلکه می تواند به انسجام بخشیدن و تمرکز دادن آموزش های فرهنگی در میان قشر جوان کمک کند.

در سال های گذشته خوشبختانه حضور سخنرانان و صاحبان اندیشه در مساجد توانسته تا حدودی به این انسجام فکری کمک کند، ولی از آنجا که هر نوع تجمع و تمرکز نیرو های جوان با خطر حضور و نفوذ تفکرات خرافی نیز همراه است در این میان توجه بیشتر متولیان امر می تواند از این احتمال جلوگیری کند. اعتکاف فرصتی است برای اندیشیدن و بهتر شدن.

اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏ هاى زندگی مادى غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد تا بتواند به دریاى بیکران انس و مهر خداوند که یکسره مغفرت و رحمت است، متصل شود. در این روزگار که تب دنیازدگی بیداد می کند تلاش برای دنیایی نماندن تلاشی ماندگار است

بسم الله شما هم دعوتید

راز57