Gerdab.IR | گرداب

روزنامه واشنگتن پست:

تنها راه مقابله آمریکا با ایران، حمایت اوباما از سبزها است

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۹

یک روزنامه آمریکایی نوشته است: مخالفت تازه‌ای که در ایران بوجود آمده است و بازتاب آن جنبش سبز است، راه جدیدی را برای اقدام باز کرده است؛ راهی که با ایده‌آل های آمریکا سازگارتر است. زمان آن رسیده است که آقای اوباما از این جنبش استقبال کند.

به گزارش گرداب، یک روزنامه آمریکایی، تنها راه مقابله ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران را حمایت از جریان حامی جنبش سبز دانست.

"واشنگتن پست" در مطلبی به مناسبت سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران، نوشته است: یک سال پیش در چنینن روزی، جنبشی بوجود آمد که بهترین اقبال بود برای پایان دادن به این تهدید به اسم ایران. از آن روز تا به امروز، جنبش سبز بانی همه چالش هایی بوده است که حکومت اسلامی با آن روبرو شده است.

این روزنامه همچنین با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهور آمریکا از این جریان، اظهار داشته است: اخیرا آقای اوباما اظهارات خوبی در مورد جنبش کرده است که یکی از آنها را یکی از معاونانش در مراسم سالانه جایزه بنیاد ملی دموکراسی و اهدای جایزه این بنیاد به جنبش سبز، اعلام کرد.

واشنگتن پست در پایان مقاله خود تاکید کرده است: راهکار آقای اوباما برنامه های اتمی ایران را کند نکرده است و به مناقشه در عراق، لبنان و اسرائیل پایان نداده است. مخالفت تازه‌ای که در ایران بوجود آمده است و بازتاب آن جنبش سبز است، راه جدیدی را برای اقدام باز کرده است؛ راهی که با ایده‌آل های آمریکا سازگارتر است. زمان آن رسیده است که آقای اوباما از این جنبش استقبال کند.

البته این اظهارات درحالی از سوی این روزنامه آمریکایی مطرح شده که باراک اوباما پس از آنکه با کمک شعار "تغییر" بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد، با حمایت رسمی و نام بردن از کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، یک تغییر اساسی در روش مرسوم کاخ سفید ایجاد کرد.

با وجود اینکه تاکنون هیچ یک از روسای جمهور آمریکا حاضر نشده بودند تا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران حمایت کنند و حتی نام آن‌ها را بر زبان بیاورند، وی نخست وزیر سابق را "الهام بخش حرکت به سوی غرب" دانست.

گفتنی است چند روز پیش و با وجود پیشتیبانی عریان اوباما از فتنه‌گران داخلی ایران و حتی اسم بردن از کاندید متوهم، بی‌بی‌سی فارسی ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا از آشوبگران خیابانی در ایران حمایت نکرده است!

منبع: شبکه ایران