Gerdab.IR | گرداب

چون پارچين را شست‌وشو داديد، پس آنجا تاسيسات هسته‌اي است!

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۱

نماینده آمریکا در آژانس انرژی اتمی با توسل به تصاویر ماهواره‌ای و استدلال‌های غیر علمی یک موسسه تحقیقاتی ادعا کرد که سایت پارچین در حال پاک‌سازی اتمی است.

به گزارش گرداب، ایالات متحده آمریکا در پی شکست در مذاکرات بغداد می کوشد با توسل به تصاویر ماهواره‌ای "گوگل‌ارث" بار دیگر سایت پارچین را وارد برنامه هسته ای ایران کند.

سه‌شنبه ۵ ژوئن ۲۰۱۲، "رابرت وود"، رئیس هیئت ایالات متحده‌ آمریکا در نشست ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین طی سناریوی جدید آمریکا اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای از پارچین نشان می‌دهد که ایران این نیروگاه اتمی خود را پاکسازی کرده است.
 
اگرچه "یوکیا آمانو"، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز دوشنبه ۴ ژوئن در نشست شورای حکام تاکید کرده بود که تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که ایران دست به تخریب بخش‌هایی از نیروگاه پارچین زده اما اظهارات گذشته وی نیز نشان می دهد که آمانو در پازل غرب بازی می کند.

جالب این است که سایت های وابسته به پنتاگون پیش از انتشار سخنان وود، تاکید بر خبر خود را به یک گروه فکری در واشنگتن نسبت دادند که با استفاده از عکس های ماهواره ای گفته که ایران در پادگان نظامی پارچین که بازرسان هسته ای بین المللی گفته بودند محل آزمایش های هسته ای ایران است، برخی ساختمان ها را تخریب کرده و مشغول جابجایی و شستشوی خاک این محل است.

این سایت ها همچنین در تحلیل این خبر القا کرده اند که تهران در حال آماده شدن برای تولید سلاح هسته‌ای است.

این در حالی است که "فریدون عباسی"، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ۷ خرداد ماه در واکنش به درخواست گروه 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید فوری از سایت پارچین اظهار داشت: «آنها می‌خواهند پارچین را ببینند اما ما باید قانع شویم که این مکان جزء مکان‌هایی است که باید به آژانس نشان دهیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو