Gerdab.IR | گرداب

غرب کاری نکند که صبر ایران لبریز شود

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۱

اگر چه حملات سایبری غرب به ایران تا به حال بی‌پاسخ مانده است، اما اگر این کشور تصمیم به انتقام بگیرد می‌تواند خطری جدی برای غرب ایجاد کند.

گرداب- "راس ولن"، ‌در گزارشی در اندیشکده "فارین پالیسی این فوکس"، به توصیف حمله جدید سایبری غرب علیه ایران پرداخت و تأکید کرد: از آن جایی که ایران تمام امکانات و ظرفیت‌های جنگ سایبری را در خود دارد، اگر حملات موجب شود صبر ایران لبریز شود، ممکن است جمهوری اسلامی انتقام سختی از آمریکا و اسرائیل بگیرد.

"فلیم" بر خلاف استاکس‌نت برای ایجاد خسارت طراحی نشده، بلکه صرفاً جاسوسی می‌کند
"توماس اردبرینک" در روزنامه "نیویورک تایمز" در خصوص جدیدترین حمله سایبری به ایران با ویروسی به نام فلیم گزارش داد: مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای ایران نگران این است که این ویروس از ویروس استاکس‌نت در سال  2010 زیان‌بخش‌تر باشد... اما در واقع... این ویروس جدید طوری طراحی شده است که هیچ آسیبی نرساند بلکه به‌طور محرمانه از منابع اطلاعاتی مختلف اطلاعات جمع‌آوری کند.

"پیر کلوچندلر" در روزنامه "آسیاتایمز آنلاین" این‌گونه می‌نویسد: "الکساندر گوستاو"، رئیس تیم تحقیق و بررسی جهانی آنتی ویروس کسپراسکی، بر روی "سکیورلیست" وبلاگ "کسپراسکی لبز" (شرکتی که ویروس را کشف کرد) این‌گونه می‌نویسد: ویروس فلیم را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین تهدیدات کشف شده در جهان خواند. این ویروس بزرگ و بسیار پیچیده به جنگ و جاسوسی سایبری معنای تازه‌ای بخشید.

ایران اسرائیل را در جریان ویروس فلیم متهم می‌داند
اردبرینک نیز گزارش می‌دهد که یک مقام رسمی دفاع سایبری ایران این‌چنین گفت: رمزگذاری فلیم الگوی خاصی دارد که فقط می‌تواند کار رژیم صهیونیستی باشد... یک مقام عالی‌رتبه ایرانی به مشارکت اسرائیل در این امر اشاره می‌کند در حالی که اسرائیل هیچ‌گاه به طور رسمی در رابطه با چنین موضوع‌هایی سخن نمی‌گوید.

عجیب است که ایران به این حملات سایبری، کشتن دانشمندان هسته‌ای و تخریب ترکیبات هسته‌ای وارداتی که به نظر می‌رسد بیشترشان اقداماتی از جانب رژیم صهیونیستی بوده، تاکنون پاسخی نداده‌ است.

"اصاف ترنر" مدیر کل شرکت امنیتی صهیونیستی "مایا سکیوریتی"، در پایگاه خبری "یدیعوت آحارانوت"، مدعی شد: مواجهه ایران با "دوکو" و رویارویی فاجعه‌آمیزش با استاکس‌نت نشان می‌دهد که ایران مسلماً در حوزه امنیت سایبری ضعف دارد.

اما بر اساس گزارش "تام گلتن" در شبکه رادیویی "اِن پی آر" آمریکا: «"جفری کار"، متخصص جنگ سایبری و مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا، می‌گوید: "[ایرانی‌ها] تمام امکانات و توانایی‌های لازم را برای حضور فعال در جنگ سایبری دارند.»

همچنین "گلتن" می‌نویسد: تحریم هایی که از جانب آمریکا و متحدانش بر ایران اعمال شده چنان شدید هستند که خود شکلی از جنگ اقتصادی را  ایجاد می‌کنند... آیا تحت چنین شرایطی ایرانی‌ها می‌توانند به آغاز جنگ سایبری علیه آمریکا فکر کنند؟

ایران ممکن است از سلاح‌های سایبری به جای حمله نظامی علیه غرب استفاده کند
"دیمیتری الپروویچ"، محقق امنیت سایبری، می‌گوید: «اگر ایران تحملش تمام شود آن چه می‌تواند انجام دهد، بسیار نگران‌کننده است. اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که حاکمیتشان در خطر است، اگر فکر کنند که حمله به آن‌ها قریب‌الوقوع است، [ممکن است با خود فکر کنند] چگونه می‌توانند برای جلوگیری از این حمله یا پاسخ به آن از سلاح‌های سایبری، به جای حمله نظامی، استفاده کنند. تا کی می‌توان انتظار داشت که ایران بنشیند و عکس‌العملی از خود نشان ندهد؟ عجیب این جا است که ایران در حالی با تحریم‌ها و حملات سایبری مواجه است که نه تنها سعی در توقف عملیات‌های تروریستی در کشورهای خارجی داشته، بلکه هیچ برنامه‌ای هم برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.»

منبع: فارس