Gerdab.IR | گرداب

فوريت طرح صيانت از دستاوردهاي صلح‌آميز هسته‌اي تصويب شد

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۹

نمايندگان مجلس با فوريت طرح مقابله با توطئه‌هاي آمريكا و انگليس به‌منظور صيانت از دستاوردهاي صلح‌آميز هسته‌اي موافقت كردند.

به گزارش گرداب، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز چهارشنبه با فوريت طرح مقابله با توطئه‌هاي آمريكا و انگليس به منظور صيانت از دستاوردهاي صلح‌آميز هسته‌اي با 180 رأي موافق، 4 رأي مخالف و 4 رأي ممتنع از مجموع 197 نماينده حاضر موافقت كردند.
 
اين طرح به امضاي 46 نفر از نمايندگان رسيده است. در صورت تصويب نهايي طرح مذكور دولت موظف مي‌شود علي‌رغم اقدامات زياده‌طلبانه و زورمدارانه برخي قدرت‌هاي بزرگ با سرمايه گذاري در ابعاد مختلف فناوري هسته‌اي صلح‌آميز كشور را به استقلال كامل هسته‌اي نائل كنند. همچنين در ماده 2 طرح مذكور دولت مكلف شده كه صرفا در چارچوب مقررات عمومي ان‌پي‌تي با آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي همكاري كند.

اجابت درخواست‌هاي فراتر از مقررات عمومي ان‌پي‌تي از سوي دولت ممنوع است.
همچنين در صورت تصويب نهايي اين طرح دولت موظف مي‌شود با عنايت به فريبكاري دنياي غرب در خصوص تحويل سوخت رآكتور آموزشي درماني تهران، غني سازي 20 درصد را به منظور تحويل سوخت رآكتور مذكور استمرار بخشيده و صفحه‌هاي سوخت را تهيه كند.

در صورت تصويب نهايي طرح مذكور دولت بايد نسبت به كشورهايي كه به بازرسي كشتي‌هاي ايراني و يا محموله‌هاي باري كشورمان مبادرت مي‌ورزند عمل مقابله به مثل را به هر صورت ممكن انجام دهد.

همچنين قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران به منظور ماده 4 اين قانون بايد با دولت مساعدت لازم را در همه ابعاد و زمينه‌ها داشته باشد.
طراحان طرح مذكور در مقدمه توصيفي توجيهي طرح مذكور اعلام كردند با توجه به فريبكاري قدرت‌هاي بزرگ در صدور قطعنامه ظالمانه 1929 به منظور محدود كردن ملت ايران در دستيابي به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز علي‌رغم امضاي بيانيه تهران از سوي جمهوري اسلامي ايران به منظور پاسداري از دستاوردهاي هسته‌اي صلح‌آميز و مقابله با زياده‌خواهي‌هاي آمريكا و انگليس و برخي قدرت‌هاي بزرگ طرح مذكور با قيد يك فوريت تقديم مجلس شده است.
 
منبع: خبرگزاری فارس