Gerdab.IR | گرداب

فلیم آبروی مایکروسافت را برد

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

ویروس فلیم به علت توان تخریبی گسترده خود و امکان دور زدن وصله‌های ویندوز اعتماد شرکت‌ها به مایکروسافت را به شدت کاهش داده است.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، بدافزار یاد شده می تواند با کپی برداری از امضای مایکروسافت و تقلید از آن، فایل هایی مشابه با وصله های به روزرسان این شرکت طراحی کند و اعتماد شرکت های تجاری به مایکروسافت را از بین ببرد.

به دنبال انتشار فلیم، مایکروسافت مجبور شد پلتفرم گواهی های امنیتی خود را به روز کند تا از استفاده از گواهی های امنیتی امضا نشده که به وسیله اشخاص ثالث به عنوان گواهی های قانونی عرضه می شد، جلوگیری کند.

"میکو هیپونن"، رئیس شرکت امنیتی "F-Secure" در این مورد می گوید: «قابلیت چنین نفوذی به مایکروسافت باعث خواهد شد تا شرکت ها از نصب وصله های مهم به روزرسان مایکروسافت خودداری کنند، زیرا ممکن است این وصله ها به وسیله هکرها دست‌کاری و به ابزاری برای تسهیل نفوذ به شبکه های رایانه ای و سرقت اطلاعات آنها مبدل شده باشند.»

وی افزود: «واقعیت این است که ویروس فلیم می تواند وصله های به روزرسان مایکروسافت را دست‌کاری و از آنها برای فریب کاربران استفاده کند. لذا دیگر به محتوای وصله ای این شرکت اعتمادی وجود ندارد. البته فلیم برای خراب‌کاری های حرفه ای و حمله به مجموعه ای کوچک از اهداف طراحی شده و لذا شرکت ها نباید استفاده از وصله های مایکروسافت را متوقف کنند.»

منبع: فارس