Gerdab.IR | گرداب

نوری‌زاده: در انتخابات مصر تقلب شده!

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

در جریان انتخابات مصر، تعداد زیادی خانم که نقاب زده بودند و به هیچ وجه هم حاضر نبودند نقاب از صورت بردارند، در محل رأی گیری حضور پیدا کردند.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، "علیرضا نوری زاده" چهره پر سر و صدای اپوزیسیون و مفسر سیاسی تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" سه شنبه 30 خرداد در برنامه ثابت خود در این شبکه، از به قدرت رسیدن اسلامگرایان در مصر ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «در جریان انتخابات مصر، تعداد زیادی خانم که نقاب زده بودند و به هیچ وجه هم حاضر نبودند نقاب از صورت بردارند، در محل رأی گیری حضور پیدا کردند. پای بعضی از صندوق ها بازرس زن وجود داشت و صورت آن ها را بررسی می کرد، اما در بسیاری از صندوق ها بازرس زن نبود و دست اندرکاران انتخابات ناچار بودند به همان صورت از آن ها رأی بگیرند. طبیعی است که زیر این نقاب می تواند یک مرد باشد که با این پوشش در چند صندوق مختلف حاضر شود و چند مرتبه رأی بدهد[!]»

نوری زاده ادامه داد: «در یکی از شهرهای مصر، خانمی بین مردم گوشت پخش می کرد و می گفت مشغول الذمه هستید اگر گوشت بگیرید ولی به "محمد مرسی" رأی ندهید"! در شهرهای دیگر هم به هر نفر صد "جنیه" -واحد پول مصر- می دادند تا به کاندیدای إخوان المسلمین رأی بدهد.»

نوری زاده همچنین با ابراز مسرت از تعلیق فعالیت مجلس ملی مصر که با دخالت شورای عالی نظامی صورت گرفت، اظهار داشت: «خدا را شکر می کنم که مجلس "اسلام زده" مصر تعطیل شد. امیدوارم مصر گرفتار نشود، ولی ظاهرا ایالات متحده علاقه دارد که اسلام گراها قدرت را در آنجا تصاحب کنند. خیلی جالب است! کاخ سفید و پنتاگون به عملکرد شورای نظامی مصر اعتراض کرده و از اقدامات آن ها اعلام نگرانی می کنند. به نظر من آمریکا در حال تکرار اشتباهی است که قبلا هم در کشورهای منطقه مرتکب شده است.»