Gerdab.IR | گرداب

تروریست‌های سایبری لندن را هدف گرفته‌اند

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۱

تهدیدات سایبری هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی را شامل می‌شود و تاثیرات آن بر اقتصاد انگلیس جهانی خواهد بود.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، رئیس سازمان جاسوسی MI5 انگلیس هشدار داد که با برگزاری المپیک 2012 در تابستان امسال در لندن این شهر به مرکز فعالیت ها و حملات تروریست های سایبری مبدل خواهد شد.

"جاناتان ایوانز" هشدار داده که تهدیدات ناشی از حملات سایبری به این کشور روز به روز در حال افزایش است و در حالی که المپیک لندن انگلیس را به هدف جذابی برای گروه های تروریستی مبدل کرده، دولت های متخاصم و باندهای جنایتکار سایبری هم به طور قطع بر ضد انگلیس وارد عمل خواهند شد.

وی که برای اولین بار در دو سال اخیر در میان عموم سخن می گفت هشدار داد که تعداد حملات سایبری بر ضد انگلیس در چند سال اخیر افزایش محسوسی داشته است.

ایوانز تصریح کرد: «تهدیدات یاد شده هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی را شامل می شود و تاثیرات آن بر اقتصاد انگلیس جهانی خواهد بود.»

وی به این نکته هم اشاره کرد که یک شرکت بسیار بزرگ و مشهور انگلیسی به علت همین حملات 800 میلیون پوند درآمد خود را از دست داده است.

این اولین بار نیست که مقامات انگلیسی چنین هشدارهایی را مطرح می کنند. چندی قبل وزیر دفاع انگلیس هم در مورد تشدید حملات سایبری در ایام برگزاری مسابقان المپیک هشدار داده بود.

منبع: فارس