Gerdab.IR | گرداب

ساینس مونیتور اذعان کرد:

افزایش اختلاف درباره نحوه تعامل با ایران و انتقاد روسیه

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹

یک روزنامه غربی در گزارشی با اعتراف به شکاف در جبهه غربی ها به خاطر ایران نوشت: آمریکایی ها در واکنش به انتقاد روسیه از اقدامات یکجانبه علیه ایران، این اقدامات را مکمل اقدامات شورای امنیت سازمان ملل خواندند.

به گزارش گرداب، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مونیتور در گزارشی درباره شکاف در جبهه غربی ها پس از تصویب دور چهارم تحریمهای خصمانه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت: اتحادیه اروپا روز گذشته سیاست ایالات متحده را در تصویب تحریمهای بیشتر علیه ایران دنبال کرد که صنعت نفت و گاز این کشور را مورد هدف قرار داده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، دنباله روی اتحادیه اروپا از سیاست آمریکا علیه برنامه هسته جمهوری اسلامی ایران یک روز پس از آنکه وزیر خزانه داری ایالات متحده محدودیتهای جدید را علیه شماری از بانکها، شرکتها و مراکز اعمال کرد، صورت گرفت.

کریستین ساینس مونیتور در این گزارش نوشت: اما اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، انتقاد روسیه را به همراه داشته است که اقدامات یکجانبه علیه این کشور را تضعیف کننده تلاشهای مشترک قدرتهای جهان در تاثیرگذاری بر برنامه هسته ای ایران معرفی کرده است.

در همین حال "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما به شدت متاسفیم که نه ایالات متحده و نه اتحادیه اروپا به خواسته های ما برای خودداری از چنین اقدامی، توجه نکردند. وی هشدار داد که این تحریمها ممکن است بر همکاری در حل موضوع هسته ای ایران تاثیر منفی بگذارد.

همچنین رئیس جمهوری روسیه به انتقاد از تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران پرداخت و اظهار داشت: روسیه و آمریکا باید به صورت هماهنگ برای بازگرداندن ایران به جریان مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته ای خود عمل کنند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این مطلب می نویسد: مقامات آمریکایی در واکنش به انتقاد روسیه از اقدامات یکجانبه علیه ایران، این اقدامات را مکمل اقدامات شورای امنیت سازمان ملل متحد خواندند که نهادها و اشخاص مرتبط با برنامه هسته ای این کشور را مورد هدف قرار داده است.

کریستین ساینس مونیتور با اشاره به سفر هفته آتی مدودف به واشنگتن و دیدار با "باراک اوباما" در کاخ سفید، این سفر را به عنوان نمادی از منفعت روسیه در همسویی با آمریکا در امور مخاطره آمیز و از طرفی یادآوری قدرت ایالات متحده در زمینه های دیگر خواند.

منبع: مهر