Gerdab.IR | گرداب

"مركز گفتمان ديجيتالي آمريكا" يا مركز جاسوسي؟

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۱

این تیم جاسوسی آمریکایی که با اسامی مستعار ایرانی در شبکه‌های اجتماعی‌ و وبلاگستان فارسی فعالیت می‌کنند با راهکارهایی چون تحریک احساسات و عواطف ایرانیان سعی در جذب افراد دارند.

به گزارش گرداب، این مرکز تحت عنوان "ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا" یک ارگان دولتی آمریکایی است که مدعی گفتمان دیجیتالی است، اما کارمندان آن همگی با لباس فرم نظامی، سر کار حاضر می شوند!

رئیس این تشکیلات فردی است با درجه نظامی سرهنگی که به زبان فارسی نیز تسلط دارد. سرهنگ دوم "تی جی تیلر" آمریکایی اعلام می کند: «این پروژه 20 کشور را در خاورمیانه تحت پوشش خود قرار داده است از جمله : ایران و سوریه. تیم نظامی مستقر در این مرکز در سال 2008 تنها در زبان عربی فعالیت می کرد اما هم اکنون به شش زبان دیگر از جمله : فارسی، پشتو، اردو و روسی نیز فعال شده است.»

این تیم جاسوسی آمریکایی که با اسامی مستعار ایرانی در شبکه های اجتماعی‌ای چون "فیس بوک" و "یوتیوب" و وبلاگستان فارسی فعالیت می کنند با راهکارهایی چون تحریک احساسات و عواطف ایرانیان سعی در جذب افراد دارند.

افراد این تشکیلات جاسوسی با تحت نظر گرفتن ریزترین فعالیت های بلاگ و شبکه های اجتماعی به تبلیغ برای ارتش نظامی آمریکا و سلاح های نظامی آمریکایی با هدف مقهور کردن ملیت های دیگر می پردازند.



اما نکته قابل توجه این است که با مراجعه به پایگاههای اینترنتی این تشکیلات آنچه که کاملا مشهود است عدم استقبال ملیت های تحت کنترل و جاسوسی این مرکز است که با وجود تبلیغات رسانه ای چون صدای آمریکا و دیگر رسانه های آمریکایی، میزان مشارکت در مطالب موجود در صفحات شبکه های اجتماعی این مجموعه جاسوسی به تعداد انگشتان دو دست نیز نمی رسد.



چندي پيش هم وزارت امور خارجه آمريكا با داير كردن سفارت خانه مجازي جاسوسي خود از كاربران ايراني را شكل علني‌تري داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران