Gerdab.IR | گرداب

شبكه اجتماعی پنتاگون در راه است

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۱

این وب‌سایت جدید به زودی به گروهی از سایت‌های اجتماعی نظامی که تحت نام و لیبل milSuite شناخته می‌شوند- جایی تقریبا شبیه فیس‌بوک، یوتیوب و ویکی پدیا- ملحق خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از ایتنا، Reddit وب‌سایتی که بیشتر به درد سرگرمی می‌خورد حال یکی از منابع تامین محتوای وب‌سایت تخصصی پنتاگون با نام Eureka شده است.

این وب‌سایت جدید به زودی به گروهی از سایت‌های اجتماعی نظامی که تحت نام و لیبل milSuite شناخته می‌شوند- جایی تقریبا شبیه فیس‌بوک، یوتیوب و ویکی پدیا، اما با محتوای اطلاعات غیرمحرمانه نظامی– ملحق خواهد شد.

وب‌سایت Eureka که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا اواسط ژوئیه پیاده‌سازی شود، تنها عضو نظامی می‌پذیرد.

کاربران در این شبکه می‌توانند داستان‌های خود را پست کنند و یا ایده‌های خود را در معرض رای بگذارند. "جیم بن" یکی از فرماندهان ارشد نیروی نظامی پنتاگون می‌گوید: «روش رسمی گردآوری نظرات و عقاید باعث می‌شود که ما عملا برخی چیزها را از دست بدهیم، زیرا در این روش نه تنها روی مشکل کار بسزایی انجام نمی‌دهیم بلکه ضمن به هدر رفتن بودجه از خط‌مشی‌های لازمه استفاده بهینه‌ای نداریم.»

 او در ادامه اظهار امیدواری کرد که این محیط غیر رسمی آن‌لاین یکی از بهترین منابع فکری و استراتژیک پنتاگون در آینده‌ای نه چندان دور باشد.

به گزارش گرداب، اینترنت از آغاز یک پروژه نظامی به نام آرپانت (ArpaNet) بوده و در پنتاگون توسعه پیدا کرده است و از دید آمریکایی ها اساسا اینترنت یک ابزار در جهت پیشبرد اهداف نظامی است.