Gerdab.IR | گرداب

گزارش نشست آمريكايي «ايران بعد از انتخابات در كنگره» -2

ايران در جنگ رسانه‌اي عليه دشمنانش موفق عمل كرد

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹

"مالك عبده" با بيان اينكه ايران در جنگ رسانه‌اي عليه دشمنانش موفق عمل مي‌كند، گفت ايران بر خلاف دادن پول و رشوه يا تهاجم نظامي، از طريق تبليغات رسانه‌اي موثر حمايت افكار عمومي را جلب مي‌كند.

به گزارش گرداب، مؤسسه آمريكايي "شوراي دموكراسي" با برگزاري نشستي در كنگره آمريكا روابط بين ايران و آمريكا را در فضاي بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته مورد بررسي قرار داد كه مؤسسه "پروژه دموكراسي خاورميانه " خلاصه‌اي از مباحث مطروحه در اين نشست‌ها را در وب‌سايت خود (pomed.org) منتشر كرده است.

اين سلسله نشست‌ها با عنوان "ايران: يكسال بعد از انتخابات" در چند بخش مختلف برگزار شده و طي آن چندين هيئت،‌ طيف گوناگوني از مسائل را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

در اين گزارش پيشنهادهايي در مورد نحوه و چگونگي حمايت آمريكا از جريان فتنه مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است.

در يكي از اين هيأت‌ها به سرپرستي جيمز پرنس (James Prince) از اعضاي "شوراي دموكراسي" فعاليت و تأثيرگذاري بين‌المللي ايران بررسي شد كه نه تنها نفوذ و تأثير ايران در كشورهاي همسايه بلكه روابط اين كشور با كشورهاي قاره آمريكا نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

"مالك عبده" مدير واحد سياست‌گذاري در "جنبش دموكراسي و عدالت" سخنان خود را چنين آغاز كرد: "ايران قدرتي در حال ظهور است."

وي در ادامه افزود كه البته ايران با فرستادن پول به افراد و يا تهاجم نظامي براي خود متحد درست نمي‌كند بلكه اين كشور از طريق تبليغات رسانه‌اي مؤثر حمايت افكار عمومي كشورهاي عرب منطقه را جلب مي‌كند.

مدير واحد سياست‌گذاري در جنبش دموكراسي و عدالت در ادامه سخنان خود مدعي شد از آنجايي كه بيش از 20 شبكه تلويزيوني ماهواره‌اي عرب‌زبان توسط ايران كنترل مي‌شوند، اين كشور توانسته در جنگ رسانه‌اي عليه دشمنانش بسيار موفق عمل كند.
 
منبع: فارس