Gerdab.IR | گرداب

هکرها هم هک مي شوند

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹

نتايج يک تحقيق نشان مي دهد که هکرها و مجرمان اينترنتي در پنهان کردن رد خود هنگام حمله به وب سايت ها چندان موفق نيستند و مي توان با استفاده از روش هايي، هکرها را هک کرد.

 گرداب- به گزارش ايرنا از بي بي سي در بسياري از نرم افزارهايي که هکرها استفاده مي کنند، حفره هاي امنيتي جدي وجود دارد که به راحتي مي توان به آنها نفوذ کرد.

متخصصان امنيت در اينترنت به اين نتيجه رسيده اند که برنامه هايي که مجرمان اينترنتي از آن استفاده مي کنند، داراي نقطه ضعف هايي است که مي توان از اين نقطه ضعف ها عليه هکرها استفاده کرد.

به طور مثال مي توات با استفاده از همين برنامه ها، هويت کساني که از اين برنامه ها استفاده مي کنند را کشف کرد.

برخي از مجرمان اينترنتي براي حمله به سايت هاي ديگر برنامه هاي خود را مي نويسند اما بسياري از آنها از برنامه هايي استفاده مي کنند که از پيش براي اين کار تهيه شده است.

اين برنامه ها همه ابزارهايي را که يک هکر لازم دارد را يکجا در اختيار او مي گذارد.

"لورن اودوت" کارشناس فرانسوي امنيت کامپيوتر در شرکت "تتري سکيوريتي" بر روي نحوه کار تعداد زيادي از اين نرم افزارها تحقيق کرده است و ميزان امنيت اين نرم افزارها را در برابر حملات ارزيابي کرده است.

نتيجه تحقيقات اودوت حاکي از آن است که بسياري از اين نرم افزارها که نام هايي نظير "نئون"، "الئو نور" و "اسنايپر" دارند، حفره هاي امنيتي جدي دارند و به راحتي قابل نفوذ هستند.

اودوت در يک سخنراني در کنفرانس امنيت کامپيوترها به نام "سي اسکن 2010" که در سنگاپور برگزار شد، جزيياتي از 13 اشکالي که او در برخي از برنامه هاي مشهور پيدا کرده بود، ارايه کرد.

اين اشکالات در برنامه هايي وجود داشت که معمولا براي حمله به وب سايت ها از آن استفاده مي شد.

وي گفت: در بسياري از موارد مي توان با استفاده از اين نقاط ضعف "هکرها" را هک کرد.

اين کارشناس امنيت افزود: نقاط ضعف برنامه هاي هکرها اين امکان را فراهم مي کند تا اطلاعاتي در مورد آنها جمع آوري شود و شايد بتوان با اين اطلاعات آنها را شناسايي کرد، روش ها و ابزارهايشان را شناخت يا حتي از ردي که از خود به جا گذاشته اند، استفاده کرد و به کامپيوتر هکر حمله کرد.

وي هدف از اين تحقيق را فراهم کردن راه هايي تازه براي رسيدن به اينترنتي امن در سراسر دنيا دانست.