Gerdab.IR | گرداب

تبلیغات تلفن همراه فیس‌بوک؛ گامی به سوی نقض حریم خصوصی

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۱

مدیران فیس‌بوک امیدوارند که تبلیغات روی تلفن همراه مورد توجه بیشتر کاربران قرار بگیرد و شرکت‌های تجاری هم از آن استقبال کنند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فیس بوک" قصد دارد شیوه جدیدی از تبلیغات همراه را برای کسب درآمد بیشتر به کار بگیرد که این امر به معنای نقض بیشتر حریم شخصی کاربران است.

در این شیوه نحوه استفاده کاربران از برنامه های همراه بررسی می شود و بر همین اساس تبلیغاتی بر روی گوشی های هوشمند آنها نمایش داده می شود.

مدیران فیس بوک امیدوارند این شیوه از تبلیغات مورد توجه بیشتر کاربران قرار بگیرد و شرکت های تجاری هم از آن استقبال کنند. طی ماه های اخیر برخی شرکت های بزرگ تجاری در این کشور استفاده از خدمات تبلیغاتی فیس بوک را کنار گذاشته اند، زیرا معتقدند این شیوه ها کارآیی لازم را ندارد.

آنان همچنین معتقدند از این طریق از برنامه همراه فیس بوک برای اتصال به این سایت از طریق گوشی های هوشمند استفاده بهینه می شود، زیرا به خوبی می توان نحوه استفاده کاربران از این برنامه و دیگر برنامه های همراه را ردگیری کرد و بر اساس آن برای نمایش تبلیغات مختلف برنامه ریزی کرد.

در این میان مدافعان حریم شخصی می گویند راه اندازی شبکه تبلیغاتی مبتنی بر تلفن همراه به سوءاستفاده بیشتری از اطلاعات و داده های شخصی افراد می انجامد و پیامدهای آن غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

این شرکت امیدوار است با چنین شیوه هایی بتواند سهام خود را نیز از سقوط بیشتر نجات دهد. در حال حاضر ارزش سهام فیس بوک بیشتر از 31 دلار نیست و این در حالی است که سهام این شرکت با قیمت پایه 38 دلار روانه بازار شده بود.

منبع: فارس