Gerdab.IR | گرداب

ترفند رژيم صهيونيستي براي فرار از فشارهاي بين‌المللي

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پس از جلسه کابینه امنیتی این رژیم دو بیانیه صادر کرده که یکی به زبان انگلیسی طرح کاهش محاصره غزه را اعلام کرده و دیگری به زبان عبری است که در آن هیچ اشاره‌ای به این تصمیم نشده است.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری ایسنا، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم با کاهش محاصره علیه غزه موافقت کرده ولی آنطور که مشخص شده هیچ تصمیم الزام آوری در جریان این جلسه اتخاذ نشده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از جلسه کابینه یک بیانیه به زبان انگلیسی صادر و آنرا به دیپلمات‌های خارجی ارسال کرده که به شکل اساسی با نسخه این بیانیه به زبان عبری متفاوت است.

در نسخه انگلیسی آمده که یک تصمیم برای کاهش محاصره اتخاذ شده ولی در نسخه عبری هیچ اشاره‌ای به چنین تصمیمی نشده است.

مشخص نیست که آیا این اختلاف یک تلاش عمدی برای خرید زمان در مواجهه با فشار بین‌المللی است یا یک از قلم افتادگی دفتری از سوی دفتر نتانیاهو بوده است.

در نسخه‌ی عبری این بیانیه هم‌چنین نیامده که آیا موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی تایید شده است یا خیر.

علاوه بر بیانیه به زبان انگلیسی، مطلبی به کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها ارسال شده که می‌گوید تصمیم کابینه امنیتی فورا اجرا خواهد شد.

اما مقام‌های ناظر بر انتقال کالاها به غزه گفتند که پس از نشست کابینه به آنها هیچ اطلاعی دال بر تغییر در سیاست‌ها داده نشده است.