Gerdab.IR | گرداب

پروژه یازده سپتامبر سایبری کلید خورد؛

آمریکا هدف حمله سایبری ویران‌کننده قرار دارد

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۱

فرمانده سایبری آمریکا درباره حمله‌های ویران‌کننده سایبری علیه این کشور هشدار داد و اعلام کرد که دامنه چنین حملاتی در آمریکا بالا رفته است.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام ارشد پنتاگون که مسئولیت برنامه سایبری وزارت دفاع آمریکا را به عهده دارد می‌گوید حمله به سیستم‌های رایانه‌ای آمریکا نه تنها ممکن است، بلکه آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگر از این لحاظ آسیب‌پذیر است.

"کیث الکساندر"، مدیر آژانس امنیت ملّی آمریکا که در عین حال واحد فرماندهی سایبری پنتاگون را نیز به عهده دارد، هشدار داده است که آمریکا در آستانه حمله‌ای رایانه‌ای قرار دارد که می تواند کل کشور را ویران کند.

الکساندر که در یک کنفرانس خبری حضور داشت به خبرنگاران گفت: «تنش رو به فزونی است و احتمال وقوع بحران بالا رفته است.»

الکساندر گفت: «چیزی که موجب نگرانی من است تبدیل شدن حمله‌ها مخلانه به حمله‌های مخرّب است. من فکر می کنم این حمله‌ها در راه هستند. باید برای آن آماده باشیم.»

کنگره آمریکا در حال حاضر موظف شده است راهی برای مقابله با تروریسم سایبری پیدا کند، اما ناتوانی آمریکا برای پیدا کردن راهی برای ایجاد موازنه بین آزادی‌های شهروندی و امنیت ملی با مخالفت‌هایی در سر تاسر این کشور روبرو شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به دو نماینده سرشناس کنگره از آنها خواست از افشای تعداد شهروندانی که طبق اختیارات "لایحه نظارت اطلاعات خارجی" از آنها جاسوسی به عمل آمده است، خودداری کنند.

طبق اختیارات لایحه نظارت بر اطلاعات خارجی، دولت آمریکا می‌تواند تمامی مکاتباتی که مظنون است به خارج فرستاده می‌شوند را بررسی کند.

همچنین به موجب اختیارات لایحه‌ای دیگر موسوم به "لایحه حریم ارتباطات الکترونیک" مصوب سال 1986 دولت می‌تواند به تمامی اطلاعات خصوصی موجود در ایمیل شهروندان دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که آمریکا نقش زیادی در حمله‌های سایبری به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران داشته است.

مقامات دولت اوباما در گفتگو با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز تأیید کرده‌اند که ویروس‌های "استاکس‌نت" و "شعله" با دستور شخص "اوباما" تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار داده‌اند.

الکساندر درباره تعدد حمله‌هایی که روانه آمریکا می‌شوند، گفت: «این حمله‌ها روانه ما می شوند، شما می‌توانید این را در قالب اطلاعات آماری ببیند. تعداد حمله‌ها افزایش یافته است.»

منبع: فارس