Gerdab.IR | گرداب

صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور نصرالله اعتراف کردند

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۱

مقامات اسرائیل در جریان جنگ 33 روزه و پس از آن چندین بار برای ترور سید حسن نصرالله تلاش کرده اند که تمامی تحرکات آنها در این زمینه با شکست مواجه شده است.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کردند که تمامی تلاش های این رژیم برای ترور دبیرکل حزب الله لبنان تاکنون با شکست مواجه شده است.

"دنیا الوطن" به نقل از "israel defense" یک سایت رسمی رژیم صهیونیستی در رابطه با امور امنیتی اعلام کرد: مقامات اسرائیل در جریان جنگ 33 روزه و پس از آن چندین بار برای ترور سید حسن نصرالله تلاش کرده اند که تمامی تحرکات آنها در این زمینه با شکست مواجه شده است.
 
در این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل در 2 روز نخست جنگ 33 روزه در تابستان سال 2006 فرصت ترور سید حسن نصرالله را از دست داد. نیروی هوایی اسرائیل در این مدت می توانست دبیر کل حزب الله لبنان را از طریق هوایی ترور کند، اما این کار را انجام نداد و زمانی که تصمیم به انجام این عمل گرفت سید حسن نصرالله در زیر زمین پنهان شده بود؛ بنابراین تمامی تلاش های ارتش اسرائیل برای ترور وی ناکام ماند.
 
در ادامه این گزارش به نقل از منابع امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی گفته شده است: پس از پایان جنگ 33 روزه در داخل ارتش اسرائیل درباره اینکه آیا حذف فیزیکی سید حسن نصرالله در 2 روز نخست جنگ اقدام صحیحی می بود یا خیر اختلاف افتاد.
 
برخی افسران رژیم صهیونیستی معتقد بودند عدم ترور نصرالله به نفع این رژیم است چرا که حذف فیزیکی وی به کشتار بسیاری از غیر نظامیان منجر خواهد شد این در حالی است که متقابلا برخی دیگر از سران امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد بودند امکان اجرای عملیات ترور دبیر کل حزب الله لبنان وجود داشت زیرا نیروی هوایی اسرائیل صدها پایگاه غیرنظامی لبنان را بمباران کرده بود.
 
در ادامه این مطلب آمده است: پس ازاتخاذ تدابیر امنیتی لازم از سوی نصرالله، اسرائیل تلاش بسیاری برای ترور وی انجام داد و در این رابطه بودجه هنگفتی را به ویژه در زمینه اطلاعات [نظامی] برای یافتن مکان دبیرکل حزب الله لبنان اختصاص داد و در یکی از روزهای جنگ 33 روزه نیز نیروی هوایی اسرائیل یک منطقه لبنانی را با ده ها تن موشک و خمپاره بمباران کرد تا از محل اختفای سید حسن نصرالله مطلع شود اما تمامی تلاش های اسرائیل برای ترور وی با شکست مواجه شد.