نقش فیس‌بوک در افزایش جراحی‌های پلاستیک

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۱

شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و سرویس‌های تلفن اینترنتی مانند اسکایپ و فیس‌تایم باعث افزایش انفجارآمیز تمایل به جراحی پلاستیک شده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از مشبل، مردمی که تمایل دارند در برابر چشمان افرادی که از نمایه آنها در فیس بوک بازدید می کنند زیبا به نظر برسند یا دوست دارند در زمان گفتگوی تلفنی بر بستر اینترنت زیباتر دیده شوند روز به روز بیشتر به انجام جراحی پلاستیک تمایل نشان می دهند.

دکتر "آدام شافنر" یک جراح پلاستیک در نیویورک می گوید: «مردم پیش من می آیند و می گویند من خود را در آینه نگاه می کنم، اما متوجه چیزی نمی شوم تا آنکه به خودم در فیس بوک یا آی‌فون یا آی پد نگاه می کنم.»

وی می افزاید: «وقتی شما در آینه به خود نگاه می کنید، تصویر قرینه خود را می بینید، اما وقتی در شبکه های اجتماعی به خود می نگرید، خودتان را آن طور که دنیا به شما نگاه می کند، می بینید.»

به گفته وی حس غروری که شبکه های اجتماعی به افراد تزریق می کنند، جراحان پلاستیک را به تامین نیازهای این بازار رو به رشد ترغیب کرده است. در این میان جراحی صورت برای زیباتر به نظر رسیدن در فیس بوک رشد فراوانی داشته است.

حتی برخی پزشکان دست به جراحی های تخصصی برای زیبا به نظر رسیدن در فیس بوک و اسکایپ  می زنند و نام آن را "FaceTime Facelift" گذاشته اند. تا چندی قبل استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصاویر مشکلات کاربران اینترنت را حل می کرد، اما امروزه با زنده شدن بسیاری از ارتباطات اینترنتی این روش دیگر کاربردی ندارد.

منبع: فارس