Gerdab.IR | گرداب

دلالی عده‌ای برای میزبانی سایت‌ها در آمریکا و کانادا

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۱

واسطه‌هایی وجود دارند که مشتری‌های میزبانی را به آمریکا و کانادا می‌برند. پیشنهاد این است که این دلال‌ها به جای بردن مشتری به خارج کشور، با ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی داخلی همکاری کنند و مشتری را به داخل سوق دهند.

به گزارش گرداب، "علی ‌اصغر انصاری" اظهار داشت: «اخیرا بخش‌نامه‌هایی به شرکت‌های دیتاسنتری ارسال و اعلام شده که می‌توانند برای ارائه میزبانی به سایت‌ها، از اینترانت داخلی استفاده کنند.»

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: «این مجوز سبب کاهش بخشی از هزینه‌ میزبان‌های داخلی خواهد شد.»

وی اضافه کرد: «سازمان فناوری اطلاعات از سایت‌ها و مجموعه‌ها (بانک‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی) دعوت کرد تا میزبانی‌شان را به داخل منتقل کنند. در داخل کشور نیز مزیت‌هایی برای میزبانی داخلی ایجاد کردیم.»

انصاری گفت: «اکنون در این بازار ایجاد شده، ادامه کار و بازاریابی بر عهده شرکت‌های دیتاسنتری است.»

انصاری گفت: «در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خصوصی که وب‌سایت‌های پرمراجعه دارند، تمایل دارند که به داخل کشور بیایند.»

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناری اطلاعات ایران تصریح کرد: «اکنون این بازار به اندکی ساماندهی نیاز دارد که در این ارتباط مصوبه‌ای در نوبت تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که بر اساس آن فضای مراکز داده تجاری کشور و واسطان ارائه خدمات میزبانی، ساماندهی خواهند شد.»

وی توضیح داد: «به این معنی که بازار عرضه (ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی و شرکت‌های واسطه) و تقاضا (میزبانی‌های خارج) ساماندهی می‌شوند.»

انصاری در پاسخ به این سؤال که تکلیف عدم اطمینان دولتی‌ها به خصوصی‌ها در نگهداری اطلاعات و در نتیجه سپردن اطلاعات دولتی‌ها به شبه‌دولتی‌ها چه می‌شود، گفت: «به اعتقاد من اگر سایت دولتی فقط جنبه اطلاع‌رسانی داشته باشد، نگهداری آن نزد ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی تجاری ایرادی ندارد، اما اگر وب‌سایت دولتی خدمات الکترونیکی دارد که به پایگاه داده‌اش متصل است و نمی‌خواهد اطلاعات خود را خارج از دستگاه خود، میزبانی کند، علی‌الاصول با توجه به توصیه‌های امنیتی، باید در مرکز داده خودش، مرکز داده استانی میزبانی کند.»

معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد: «اما بازار بخش خصوصی به مراتب وسیع‌تر و حجیم‌تر از دولتی‌ها است. هم‌اکنون بخش خصوصی تعداد قابل توجهی سایت در خارج کشور دارد و شرکت‌های دیتاسنتر داخلی باید بازاریابی سایت‌های بخش خصوصی را کنند.»

وی تأکید کرد: «در حال حاضر واسطه‌هایی وجود دارند که مشتری‌های میزبانی را به آمریکا و کانادا می‌برند. پیشنهاد ما این است که این دلال‌ها به جای بردن مشتری به خارج کشور، با ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی داخلی همکاری کنند و مشتری را به داخل سوق دهند.»

وی ادامه داد: «از سوی دیگر هر چه تعداد مشتری‌ها بیشتر باشد هزینه میزبانی کمتر می‌شود و به همان نسبت تعرفه میزبانی کاهش و رقابت افزایش می‌یابد.»

منبع: فارس