Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "برای خاطر آیه‌ها"؛

مرزهای مملکت خدا

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱

ایمان که می‌آوری، شهروندِ مملکتِ خدا می‌شوی.

گرداب- و هر کس از مرزهای الهی پای فراتر نهد، یقیناً به خودش ستم کرده است...

• ایمان که می‌آوری، شهروندِ مملکتِ خدا می‌شوی. برایِ این‌که مقیم این مملکت بمانی، قاعده و قانون‌هاش را باید خوب بشناسی و خوب مراعات کنی. همه‌ همه‌اش را. نمی‌شود هم بگویی بعضی‌هاش را قبول دارم، بعضی‌هاش قبول نیست



1. قرآن خیلی جاها از احکامِ الهی، به حدود و مرزهای خدا تعبیر می‌کند

2. با این حساب، گناه و نافرمانی یا رعایت نکردنِ احکام الهی، به این می‌مانَد که از آن مرزها خارج شده باشیم. برای بازگشتِ دوباره البته همیشه راه هست، "توبه". امّا راستش آدم از این می‌ترسد که یک‌دفعه خیلی از آن مرزها فاصله بگیرد. دور بشود. آن‌قدر که راهِ برگشت یادش نمانده باشد.    

• خواستم بگویم ماها شهروندهای خوبی برای مملکتِ تو نبوده‌ایم، با این‌که نمک‌گیرِمان کرده‌ای، مدام از این مرزها رفته‌ایم و برگشته‌ایم. با این‌همه، تو هیچ‌وقت به اهالیِ مملکتت ظلم نکرده‌ای. تعدّی نکرده‌ای. همیشه‌ هوایشان را داشته‌ای. خواستم بگویم هوایمان را داشته باش کمتر پا از مرزهای کشورت بیرون بگذاریم. هوایمان را داشته باش خیلی دور نشویم، مقیم مملکتِ دیگری نشویم. ماها را با همه‌ نافرمانی‌هایمان مقیمِ مملکتِ خودت بخواه.     

بسمِ الله الرّحمنِ الرّحیم
... وَ مَن یتعدّ حدودالله فقَد ظَلَم نَفسَه

پ.ن.

1. اَفتؤمنونَ ببَعض الکِتابِ و تکفرونَ ببعض فما جزاء من یفعل ذلک منکم الّا خزیٌ فی الحَیوه الدّنیا و یوم القیامه یردّونَ اِلی اَشدّ العذاب... (بقره/85)

 2.بقره/187- بقره/229- بقره/ 230- نساء/13نساء/ 14- توبه/97- مجادله/4- طلاق/1

 3. مَن لا یعتدی عَلی اهلِ مملکته (عبارتی در وصف حضرت حق که در چندین دعا آمده است)

برای خاطر آیه‌ها