Gerdab.IR | گرداب

پشت صحنه نامه کدیور به سیدحسن

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹

محسن کدیور، حامی جنبش سبز اخیرا در نامه ای موهن با حمایت مزورانه از سید حسن خواستار مقابله او با نطریه ولایت فقیه شد.

گرداب- محسن کدیور عضو اتاق فکر لندن جنبش سبز اخیراً طی نامه‌ای به سید حسن خمینی خواستار مقابله او با نظریه ولایت فقیه که مهم‌ترین میراث بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، شده است.

این حامی جنبش سبز در این نامه موهن با حمایت مزورانه از سید حسن می‌نویسد: «بی شک شما به عنوان یکی از نوادگان فاضل مرحوم آیت‌الله خمینی بیش از دیگران برای پاسخگویی به ابهامات مکتب سیاسی آیت‌الله خمینی احساس مسئولیت خواهید کرد.»

با بازخوانی نامه این روحانی نمای عضو جنبش سبز حقد و کینه وی نسبت به امام و آرمان‌های والای ایشان مشخص می‌شود چرا که وی با سفسطه و آوردن جملات کلیدی امام به این جملات حمله برده و این نظریات آن پیر فرزانه را باطل می‌شمرد.

کدیور برای کاستن از تندی نامه‌اش سعی می‌کند با تملق و چاپلوسی راه نوه امام را از پدربزرگش جدا بداند تا با جدا کردن این راه، تئوری حذف اندیشه امام را عملی سازد.

منشأ نامه کدیور کجاست؟
هر چند محسن کدیور با نظریات شاذ خود در مباحث دینی و رد کردن بسیاری از عقاید ثابت شیعه و اسناد معتبر مکتب اثنی‌عشری شهره عام و خاص است و طی سالیان اخیر نیز به عنوان اسلام‌شناس (!) در یکی از دانشگاه‌های امریکا مشغول تئوریزه کردن افکار انحرافی خود است، اما اینکه منشأ نامه اخیر وی به سید حسن که خواستار باطل دانستن نظریه ولایت فقیه توسط وی شده است از کجاست؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که چند روز قبل از نوشتن نامه موهن کدیور، در یک تشکل روحانی وابسته به جریان اصلاحات، مرد خاکستری این جبهه که کمتر در انظار رسانه‌ها حاضر می‌شود و سعی می‌کند اندیشه‌های خود را غیر مستقیم ارائه دهد، با عصبانیت شدید از شکست‌های پی‌درپی جریان فتنه ضمن حمله شدید به ارکان نظام و ولایت فقیه گفته است: «ما اینجا فعلاً نمی‌توانیم راجع‌به این مطالب (ولایت فقیه) آشکارا حرف بزنیم و مخالفت کنیم این حرف‌ها را باید کسان دیگری و به نحو دیگری بزنند.»

مرد خاکستری در ادامه خواسته است که به کدیور پیغام داده شود که با متنی قوی پنبه ولایت فقیه را بزند.

حمله بی‌سابقه به بنیانگذار کبیر انقلاب
این فرد که چندی پیش گفته بود ما از اول ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشتیم، دراین جلسه با توهین مستقیم به امام می‌گوید: «امام یک موضوعی به نام ولایت فقیه را مطرح کرد که خودش هم متوجه نبود چه کاری انجام می‌دهد. ما هم جرأت نکردیم حرف بزنیم. الان در این موقعیت ما متوجه می‌شویم که چه ضربه ای از این ناحیه خورده‌ایم.»

این گزارش حاکی است چندی پیش یکی دیگر از اعضای اتاق فکر لندن جنبش سبز نیز با توهین به امام، ایشان را دیکتاتور دانسته بود.

ایجاد تقابل میان بیت‌امام و نظام
طی سالیان‌ اخیر جریان نفاق یکی از راهبردهای خود را تمسک دروغین به امام و بیت ایشان برای وجاهت بخشیدن به جایگاه خود در نظام بوده است.

پس از وقایع تأسف‌بار انتخابات، این جریان با استفاده از فرصت به وجود آمده در جامعه و شک و تردیدی که در میان برخی خواص به وجود آمده بود با تشدید فعالیت‌های خود سعی کرد بیت امام را منتقد حاکمیت نشان دهد و با حمایت دروغین از این خاندان تلاش کرد به خط نفاق تقابل میان نظام و بیت امام دامن بزند.

در این راستا مرد خاکستری می‌گوید: ولایت فقیه را در انقلاب امام جا انداخت، الان هم باید بیت امام ولایت فقیه را از انقلاب جدا کند.

چهره نفاق خط امامی بودن بار دیگر برملا شد
دو سال پیش وقتی یک سایت گمنام مدعی اصولگرایی که شاید کمتر کسی حتی نام آن را شنیده بود و بیشتر در حد یک وبلاگ بود، مطلبی انتقادی درباره سید حسن نوشت، به یکباره جریان نفاق جدید با شانتاژ و جنجال در هتک حرمت نوه امام گریبان چاک زدند، این درحالی است که وقتی عکس امام در روز 16 آذر توسط عوامل پیاده نظام آنان پاره ‌شد یا هنگام تهاجم همفکران ایشان چه در قبل و چه اکنون به اندیشه‌های اصیل امام و شخص خود ایشان نه تنها هیچ واکنشی نشان داده نمی‌شود، بلکه سعی می‌کنند با توجیه توهین‌ها، رقیب را به تخریب راه و یاد امام متهم سازند.

آزمونی برای نوه امام راحل (ره)
پس از رحلت امام، جریان نفاق سعی کرد حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی را به بهانه‌های مختلف مقابل نظام و رهبری قرار دهد، اما ایشان با تواضع تمام و با دست رد برسینه همه بدخواهان همیشه خود را مدافع نظام و مطیع رهبری می‌دانست و برهمگان توصیه می‌کرد این صراط مستقیم را پی بگیرند تا دچار انحراف نشوند.

پس از رحلت زودهنگام یادگار امام، جریان نفاق خط خود را ادامه داد و به بهانه جوان بودن فرزند یادگار امام سعی کرد با حمایت از وی، سیاست‌های منافقانه خود را پی بگیرد، اما هر بار از سوی نوه امام جواب رد می‌شنید.

این‌بار نیز که این جریان به صورت علنی‌تر و واضح‌تر وارد میدان شده که این سیاست تقابل را عینیت بخشید مسلماً بیت امام و نواده ایشان طبق روال گذشته مانع سوءاستفاده این جریان خواهد شد و اجازه نخواهد داد آرمان‌های پدربزرگ گرامی‌اش توسط عده‌ای کج‌اندیش و منفعت‌طلب به تاراج رود. کما اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که سیدحسن پس از مشاهده نامه موهن کدیور عنوان کرده که پاسخ محکمی به مهملات وی خواهد داد.
 
منبع: پایگاه خبری جوان