Gerdab.IR | گرداب

گاردين:

اروپا بايد براي حمايت از سبزها از منافع تجاري خود چشم‌پوشي كند

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹

يك روزنامه انگليسي تأكيد كرد كه اتحاديه اروپا براي حمايت از سبزهاي ايران بايد از منافع تجاري خود چشم‌پوشي كند.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي گاردين، چندي پيش رهبران اتحاديه اروپا در "بروكسل" پايتخت بلژيك گرد هم آمدند و دور جديدي از تحريم‌ها را با هدف وارد آوردن ضربه به بخش‌هاي مالي و انرژي ايران به تصويب درآوردند و تمركز ويژه‌اي بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي داشتند.

اين روزنامه انگليسي سپس با ذكر اين مطالب و در حمايت از اقليت اغتشاشگران ايران تأكيد كرد كه اتحاديه اروپا هم‌اكنون بايد تضمين كند كه تحريم‌هاي جديد نه تنها بايد دولت و برنامه هسته‌اي ايران را مورد هدف قرار مي‌دهد بلكه بايد از مخالفان نيز حمايت ‌مي‌كند.

گاردين تأكيد كرد كه اتحاديه اروپا بايد تمامي تلاش خود را به كار گيرد تا از توزيع فناوري‌هاي "دو منظوره" در ايران كه هم مي‌تواند اهداف نظامي و هم غيرنظامي داشته باشد، جلوگيري كند و بايد مخالفان دولت ايران را با فناوري‌هايي تأمين كند كه آنها را قادر مي‌سازد با سانسور اينترنتي مقابله كنند.

اين روزنامه انگليسي به اتحاديه اروپا توصيه كرد تا انتشار سرويس‌هاي خبري فارسي زبان مانند "راديو فردا" و "بي‌بي‌سي فارسي" را گسترش دهد و نمايندگي‌‌هاي جديد مستقلي را ايجاد كند كه نمايش‌ها، برنامه‌هاي محبوب فرهنگي و موسيقي براي ايران پخش كند تا به اين وسيله نيروهاي تغيير دموكراتيك در ايران تقويت شود.

گاردين در پايان گزارش خود تأكيد كرد كه اگر اتحاديه اروپا راهبرد خود براي پايان دادن به برنامه هسته‌اي ايران را با راهبرد تقويت حقوق بشر در اين كشور اجرا كند، قوت قلبي در جنبش (به اصطلاح) طرفدار دموكراسي به وجود خواهد آمد.