Gerdab.IR | گرداب

برخورد با بد حجابی بدون گذشت

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۹

رئيس قوه‌قضاييه گفت: تمام افراد دلسوز نظام و جامعه اسلامي به هنجار شکني و وضع حجاب و بي‌توجهي برخي از افراد نگران هستند و اميد داريم که دراين زمينه برخورد قانوني مناسبي صورت گيرد.

به گزارش گرداب واحد مرکزي خبر نوشت: رئيس قوه‌قضاييه در جلسه مسئولان قضايي با اشاره به مباحث پيش آمده در خصوص حجاب گفت: تمام افراد دلسوز نظام و جامعه اسلامي به هنجار شکني و وضع حجاب و بي‌توجهي برخي از افراد نگران هستند و اميد داريم که دراين زمينه برخورد قانوني مناسبي صورت گيرد.

لاريجاني با مطلوب ندانستن افراط کاري در برخورد با مسئله بدحجابي گفت: افراط در برخوردها مطلوب هيچکس نيست و تمام بزرگان ضمن تاکيد بر ضرورت حجاب و مقابله با بي‌بند‌و‌باري، با افراط کاري نيز مخالفند و قوه‌قضاييه نيز مقيد به اجراي قانون است.

رئيس قوه‌قضاييه افزود: در هر جايي ممکن است ماموري تخلف کند که آن را نمي‌توان و نبايد به کل مجموعه نسبت داد.

صادق لاريجاني تاکيد کرد: آنچه مدنظر قوه‌قضاييه و نيروي انتظامي به عنوان ضابط قضايي است اجراي قانون بدون گذشت و مسامحه است.

رئيس قوه قضاييه عمل به قانون را ملاک عمل اين قوه‌ و نيروي انتظامي دانست و افزود: برخورد با بي‌حجابي و بدحجابي قانوني است و اگر نيروي انتظامي و قوه‌قضاييه به قانون عمل نکنند متخلف هستند.

لاريجاني بي توجهي به اجراي قانون به بهانه انجام کار فرهنگي و نيز اين برداشت را که «تنها بي حجابي‌هايي که سازمان دهي شده و با برنامه‌ريزي قبلي است» جرم محسوب مي‌شود، نادرست توصيف کرد و گفت: انجام کار فرهنگي نبايد بهانه‌اي براي سرباز زدن از انجام وظيفه دستگاه‌ها و ضابطان در برخورد قانوني با بي‌حجابي شود چرا که با چنين استدلالي که مي‌گويند کار فرهنگي اولويت دارد بايد برخورد با ساير جرايم از جمله، سرقت، تجاوز، قاچاق مواد مخدر و ديگر جرايم را هم تعطيل کرد.

رئيس قوه‌قضاييه با تاکيد بر اين نکته که مقابله با تمام جرايم نيازمند کار فرهنگي است اظهار داشت: ضرورت فرهنگ سازي براي کاهش جرايم بر کسي پوشيده نيست اما اين مسئله هم قابل قبول نيست که برخورد با جرائمي مانند سرقت، قاچاق، تجاوز و نيز بي‌حجابي را تعطيل کنيم و بگوييم ابتدا بايد کار فرهنگي کرد.

لاريجاني با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران يک جامعه ديني و تشکيل يافته بر اساس شرع مقدس اسلام است و در اين جامعه حفظ حجاب و عفاف از ضروريات است، تاکيد کرد: مقابله با برخي از جرايم براي بازدارندگي از جرايم بزرگتر ضروري است و در تمام دنيا نيز همين‌گونه عمل مي شود.

رئيس قوه‌قضاييه از تمام کساني که تاکنون به نحوي از انحاء در مسئله پوشش و عفاف کوتاهي کرده‌اند خواست به ضوابط و ارزشهاي قابل قبول جامعه اسلامي احترام بگذارند.

لاريجاني تاکيد کرد: متاسفانه ليبراليسم به عنوان يک ايدئولوژي غربي ابزاري‌است براي دامن زدن به مسائلي همچون بي‌بند و باري‌هاي جنسي و ترويج آزاديهاي افسار‌گسيخته و غيره که مي خواهد خود را به تمام کشورها و تمام ايدئولوژي ها تحميل کند در حاليکه فرهنگ اسلامي و مضامين بلند کتاب و سنت همه ابعاد وجودي انسان را مدنظر قرار داده و وصول به کمال انساني را براي انسانها ممکن ساخته است و اميدواريم که جامعه اسلامي نسبت به اين ادعاها هوشيار باشد.